Naujienos

 

Vidinė komunikacija pandemijos metu: gesinti gaisrus ar statyti tiltus?

Data: 2020 m. gruodžio 18 d.

Pandemija dar labiau pakeitė vadovų vaidmenį organizacijos komunikacijoje. Didžiajai daliai darbų vykstant per nuotolį, vadovai turi daugiau dėmesio skirti reguliariam bendravimui ir komunikacijai ne apie plėtros planus, o bendrą pandemijos situaciją bei su tuo susijusius įmonės sprendimus. Pokyčiai palietė ir vidinės komunikacijos specialistų darbą: šiandien ant jų pečių – ne tik naujienų skleidėjų ir redaktorių darbas filtruojant informacijos srautą, bet ir telkiančių vidinės komunikacijos kampanijų kūrimas.

 

Kaip parodė pasaulinio ryšių su visuomene tinklo „Edelman“ tyrimas, 54 proc. žmonių patikimiausiu informacijos šaltiniu pandemijos kontekste laiko būtent darbdavius. Tai matome ir iš „Swedbank“ vidinių darbuotojų apklausų, kurios parodė, kad aktualias įmonės naujienas jie pirmiausia tikisi išgirsti iš savo tiesioginio vadovo.

 

Per pirmąją ir antrąją COVID-19 bangas, kai didžioji darbuotojų dalis dirba iš namų, tai įgyvendinome pasitelkę nuotolines komunikacijos priemones – vadovai nuolatos palaiko ryšį su savo komanda ir, kai reikia, reaguoja greitai ir lanksčiai. Tuo metu aukščiausio lygio vadovai rengia nuolatines „Skype“ skambučių sesijas, kurių metu informuoja apie organizacijos aktualijas ir dalijasi informacija, kaip mums visiems sekasi susitvarkyti su iššūkiais.

 

Tai tapo bene efektyviausia vidinės komunikacijos priemone – tiesioginis vadovų bendravimas padeda nuraminti darbuotojus ir, nepaisant greitai kintančios situacijos profesiniame ir kasdieniame gyvenime, leidžia jiems pajusti pagrindą po kojomis. Taip pat pastebėjome, kad geriausiai sekasi komunikuoti tiems vadovams, kurie pasitelkia empatiją, t. y. siekia atsižvelgti į darbuotojų patiriamas emocijas, išklausyti, kas juos neramina.

 

Siekdami darbuotojams laiku suteikti aktualią informaciją, sustiprinome vadovų, komunikacijos bei personalo skyrių bendradarbiavimą. Šiai komandai tenka pasirūpinti, kad vadovai disponuotų jiems suprantamais ir tinkamais įrankiais bendravimui su savo komanda, žinotų geriausias praktikas, kaip ir kokią informaciją reikia pateikti darbuotojams.

 

Daugiau skaitykite ,,M360".