Prekės ženklas – ne tik vardas ir paveikslėlis. Ko reikia pasiekti sėkmei?
Data: 2020 m. gruodžio 17 d.
Kas yra prekių ženklas? Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras teigia, kad prekių ženklu gali būti bet koks žymuo, kurio pagrindinė paskirtis – atskirti vieno asmens prekes arba paslaugas nuo kito asmens prekių arba paslaugų. Bet jeigu žvelgiame giliau, vartotojui prekių ženklas nėra tiesiog žymuo – jis gali būti tai, kas jam sukelia labai geras emocijas, žadina jo vaizduotę, primena įvykius ir kt.
Prekių ženklų kūrimas jau seniai neapsiriboja tik prekės ženklo vizualinio identiteto sukūrimu, socialinių tinklų paskyromis ir panašiais higieniniais dalykais. Prekės ženklams labai svarbu kurti ir auginti savo vertę, kad jie sukurtų savo prekės ženklo istoriją. Ekspertai dalinasi mintimis, kaip prekės ženklui būti sėkmingu.
Įėjimo į rinką klaidos
Giedrius Juozapavičius, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys, verslininkas, žinių radijo „Rinkodaros guru“ autorius, pabrėžia, kad prekės ženklas negali eiti į naują rinką nepasidaręs tos rinkos analizės: „Naujas rinkos žaidėjas turi būti išanalizavęs ekonominę, politinę, socialinę, teisinę aplinką, bei privalo susegmentuoti naujoje rinkoje veikiančius konkurentus ir juos įsivertinti. Ir taip pat negali žengti į rinką be aiškiai sudėliotų tikslinių auditorijų, į kurias taikys ir kurioms teiks savo vertės pasiūlymus.“
Kalbant apie įėjimo į rinką klaidas Aistis Zabarauskas, komunikacijos ekspertas, komunikacijos agentūros „Adverum“ partneris plėtrai, pabrėžia, kad turbūt apmaudžiausia B2C klaida įeinant į rinką - savo žinute prasilenkti su rinkos kontekstu: „Rinka negyvena vakuume. Ji turi savo vertybes, aktualijas, dominuojančius požiūrius, jautrias temas. Įžeisti, pažeminta, netyčia užgauti visuomenės grupę gali kainuoti asimetrinę žalą, jei laiku ir tinkamai nereaguojama. Tokiu atveju labai praverčia pasitelkti universalią tiesą - visuomenė klaidas atleidžia arba pamiršta, bet neatleidžia jos kvailinimo ir klaidų dangstymo. Geri prevenciniai pratimai tokioms klaidoms išvengti yra kokybiniai tyrimai, testavimas ir rinkodaros turinio peržiūra vykstant reikšmingiems visuomenei įvykiams. Iš taktinių ir operatyvinių klaidų daug rūgštumo rinkodaristams ir verslininkams sukelia vartotojui duoto pažado neišpildymas dėl apsiskaičiavimo, paviršutiniško išpildymo, neapmokytų darbuotojų bei tarptautinio turinio medinis vertimas į lietuvių kalbą.“
Rinkodaros ABC: kaip išlikti
Kūrybiškumas rinkodaroje „veržiasi per kraštus“, kaip sako liaudis, tačiau svarbu nepamiršti kelių esminių momentų. „Manau, prekės ženklui būtų sunku, jei jis neturėtų aiškiai sudėlioto vertės pasiūlymo tikslinėms auditorijoms, neturėtų pozicionavimo ir komunikacijos strategijos pirmiausiai socialiniuose tinkluose,“ – pabrėžia G. Juozapavičius.
Jam antrina ir komunikacijos ekspertas A. Zabarauskas sakydamas, kad akivaizdu, kad be dialogo su vartotoju socialinėje medijoje ir trečiųjų šalių validacijos retas šių dienų B2C prekės ženklas galėtų išlikti rinkoje: „Taip pat svarbi vertybinė žinia, kurią neša prekės ženklas. Na ir dar gyvybiškai svarbia rinkodaros priemone įvardinčiau vaizdus ir spalvas, kuriais prekės ženklas komunikuoja su vartotoju, nes tai yra didžiulio emocinio įtaigumo priemonės.“
Daugiau skaitykite ,,M360''