Komunikacijos agentūrų vadovai 2021 metus mato optimistiškai, didžiausias 3 metų potencialas – socialinė atsakomybė
Data: 2021 m. sausio 18 d.
Komunikacijos industrijos asociacijos atlikta agentūrų vadovų apklausa parodė, kad beveik trečdalis agentūrų 2020 metais vykdė plėtrą, o pusė agentūrų užfiksavo ir tiesioginių pajamų augimą. Sumenkus renginių ar mokymų daliai, rinkos katalizatoriais tapo išaugęs strateginių komunikacijos konsultacijų, krizių komunikacijos sprendimų bei vidinės komunikacijos paslaugų poreikis.
2021 metais plėtrą planuoja 60 proc. komunikacijos agentūrų. Pasak vadovų, plėtros mastas priklausys nuo aplinkybių. Vis tik, trečdalis planuoja iki 20 proc. augimą, po 17 proc. respondentų planuoja iki 33 proc. arba 50 proc. augimą. Likusieji neplanuoja plėstis arba susilaiko nuo tokių prognozių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tendencijos – geros, ypač auga strateginės konsultacijos
Į klausimą „kokiose srityse 2021 metais planuojate vykdyti aktyviausią plėtrą?“, agentūrų vadovai pabrėžė integruotą požūrį į komunikaciją ir išskyrė kelias sritis. Planuojama, kad šiais metais 37 proc. viso portfelio sudarys strateginės konsultacijos, 27 proc. – socialinė žiniasklaida, 18 proc. – vidinė komunikacija, beveik po dešimtadalį – ryšiai su žiniasklaida ir mokymai.
„Planuojame nuoseklų augimą visose srityse pagal situaciją ir klientų poreikius“, – apklausos metu lankstumą pabrėžė agentūrų vadovai.
„Gera tendencija, kad rinkos dalyviai tikisi augimo šiais metais. Po sėkmingų 2019 metų, praėjusieji nebuvo plėtros metai dėl suprantamų priežasčių, tačiau rinkos dalyviai prasidėjusius metus prognozuoja optimitstiškai. Matome, kaip plečiasi strateginių konsultacijų sritis – tai rodo, kad verslas vis labiau supranta komunikacijos svarbą“, – apklausos rezultatus komentuoja Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
Faktinis komunikacijos paslaugų žemėlapis pernai skyrėsi nuo planuoto
Strateginės konsultacijos ir socialinė žiniasklaida – dvi didžiausios sritys, joms pernai teko po trečdalį agentūrų paslaugų portfelio. 20 proc. paslaugų sudarė vidinė komunikacija, maždaug po 10 proc. – ryšiai su žiniasklaida ir politinė komunikacija.
Faktinis paslaugų žemėlapis pernai skyrėsi nuo pradinių planų, kuriuose didesnė pyrago dalis buvo numatyta renginiams ir mokymų sričiai.
„Strateginės komunikacijos poreikis auga, nes praėję metai, kaip ir šie, dėl pandemijos verslui sukuria daug situacijų, kur reikalingi strateginiai sprendimai. Ar tai būtų krizinė situacija, ar svarbūs sprendimai, susiję su verslo plėtros galimybėmis – dažniau pritraukiami išoriniai komunikacijos konsultantai“, – pastebi A. Jonkus.
Pabrėžia integruotą požiūrį į komunikaciją
Agentūrų vadovai apklausoje taip pat komentavo, kad „plėtrą planuojame integruotai, kai klientai perka viską iš vienų rankų – nuo socialinės žiniasklaidos turinio kūrimo, ryšių su žiniasklaida paslaugų, iki darbdavio įvaizdžio, korporatyvinės komunikacijos ir kt.“.
Į klausimą „kaip 2020 m. pasikeitė paslaugų pobūdis dėl pandemijos?“ absoliuti dauguma atsakė, jog išaugo krizių komunikacijos sprendimų paklausa ir atsirado daugiau krizių komunikacijos paslaugų. Stipriai padidėjo vidinės komunikacijos bei operatyvių paslaugų „čia ir dabar“ poreikis. Apklausos komentaruose paminėta ir pavasarį komunikacijos rinkoje atsivėrusi „duobė“ bei visus palietęs 2020-ųjų pokytis, kad „fizines“ veiklas keitė virtualios.
Daugiau skaitykite: ,,M360"