Naujienos

 

Kęstutis Gečas: nekūrybiškai komunikuodamas neaplenksi konkurento

Data: 2020 m. gruodžio 14 d.

Geriausių komunikacijos projektų konkursas „PR Lapės 2020“ artėja finišo link, o paraiškų teikimo terminas, atsižvelgus į dalyvių pageidavimus, pratęstas iki gruodžio 15 d. Kokios pagrindinės tendencijos šiandien vyrauja komunikacijos rinkoje ir kokie pokyčiai laukia ateinantį dešimtmetį? Apie tai savo įžvalgomis dalinasi konkurso komisijos narys ir agentūros „INK Agency“ įkūrėjas ir savininkas Kęstutis Gečas.

 

 

Kalbant apie komunikacijos projektus ir apskritai apie visą komunikacijos rinką per pastarąjį dešimtmetį, kaip manote, ar ji labai pasikeitė? Kokie, Jūsų manymu, yra esminiai pokyčiai?

 

Komunikacijos rinką tiesiogiai veikia masinių kanalų ir su jais susijusių technologijų pokyčiai. Kaip kadaise gimusi televizija, vėliau atsiradęs internetas iš esmės pakeitė komunikacijos rinką, taip dabar komunikacijos žmonės išgyvena „turbulencijos dešimtmetį“, kurį nulėmė socialinių tinklų įsigalėjimas.

 

Galima sakyti, kad socialiniai tinklai dar labiau sustiprino tendenciją, kuri prasidėjo prieš tris dešimtmečius, kai buvo pradėtas plačiai naudoti internetas – kanalų kiekio spartus augimas ir tuo pačiu jų smulkėjimas. Iš vienos pusės tai padidina demokratiją, nes nebėra dominuojančių informacijos galios centrų. Tačiau iš kitos pusės – didina chaosą, nes darosi labai sudėtinga atsirinkti teisingus komunikacijos kanalus, į juos patekti. Taip pat nelengva turinį pateikti skirtingomis formomis, adaptuojant kiekvienam kanalui.

 

Kas labiausiai keičia žaidimo taisykles – komunikacijos agentūros, klientai ar patys vartotojai? Kokias pagrindines tendencijas šiandien įžvelgiate komunikacijos rinkoje?

 

Nereikia turėti iliuzijų: fundamentalia prasme komunikacijos rinkai poveikio praktiškai negali padaryti nei agentūros, nei klientai, nei vartotojai. Mes, homo sapiens, iš esmės bendraujame ir komunikuojame taip, kaip pirmykščiai žmonės prie laužo. Vienintelis dalykas, kuris keičia komunikacijos rinką, yra kintantys kanalai, kuriuos keičia technologijų evoliucija.

 

Mes visi žinome, kad iš esmės komunikacijai įtaką padarė šie technologijų atsiradimai: spaudos išradimas (ir vėliau laikraščių atsiradimas – informacijos prieinamumas masėms), telefonas ir telegrafas (padidėjęs informacijos apsikeitimo greitis), televizija (vaizdo atsiradimas), internetas (kanalų demokratizacija), socialiniai tinklai (dar didesnė kanalų demokratizacija, net kanalų personalizacija su netgi daliniu poslinkiu į chaosą ir anarchiją, kuris lemia melagienas ir panašius neigiamus reiškinius).

 

Būtent technologiniai išradimai – kompiuteris ir skaitmeninė fotografija – lėmė spartų informacijos kiekio augimą, o juos apjungus į išmanųjį telefoną, prijungtą prie socialinių tinklų, informacijos kiekis auga dar sparčiau. Problema? Didėjant informacijos kiekiui, vis daugėja informacinio šlamšto, pro kurį prasimušti darosi vis sunkiau.

 

Mes, komunikacijos gildijos nariai, privalome priimti šiuos tektoninius poslinkius ir adaptuotis.

Skaitykite plačiau: ,,M360"