Baltijos šalyse daugėja mokamos žiniasklaidos internete: Lietuvoje irgi galima tikėtis daugiau žaidėjų
Data: 2020 m. gruodžio 03 d.
Pasaulinės tendencijos, kai dalis internete skelbiamo žiniasklaidos turinio, yra apmokestinama, vis labiau įsitvirtina ir Baltijos šalyse. Lapkričio pabaigoje mokamą turinį savo skaitytojams pasiūlė ir vienas didžiųjų Latvijos interneto portalų „tvnet“ – dabar jau visi didieji naujienų portalai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje turi savo mokamo turinio platformas. Panašu, kad Lietuvoje jų pavyzdžiu gali pasekti ir daugiau rinkos žaidėjų.
„TVNET Group“ vadovė: kalbame apie demokratijos išlikimą „TVNET Group“ vadovė Zane Bartniece įsitikinusi – mokama interneto žiniasklaida yra neišvengiama ateitis: „Mes tikime, kad prenumeratomis grįstas pajamų modelis yra žiniasklaidos ateitis, ir mes turime daug ko išmokti iš Norvegijos pavyzdžio. Juk visada buvo taip, kad yra patikimi informacijos šaltiniai, žiniasklaidos kanalai, kurie veikia kaip autoritetas milžiniškame informacijos triukšme. Šia prasme niekas nepasikeitė ir niekada nepasikeis. Socialiniai tinklai yra niekieno nevaldomi, neredaguojami įrankiai sklisti informacijai, nesvarbu, ar ji yra tikra ar klaidinga, o patikimi žiniasklaidos kanalai tikrina informaciją, balansuoja jos pateikimą įvairioms auditorijoms, ar tai būtų sprendimų priėmėjai, politikos kūrėjai ar bet kas, kuriam svarbu gauti patikrintą gilesnę informaciją“.
Z. Bartniece nuomone, Baltijos šalių žiniasklaidos priemonės turi susivienyti ir kartu ugdyti visuomenėje žiniasklaidos prenumeratos įprotį. „Reikia edukuoti žmones, kodėl žiniasklaidos priemonių pluralizmas, stabilumas ir nepriklausomumas yra gyvybiškai svarbūs, ypač dabar, kai matome tiek konspiracijos teorijų ir melagingų naujienų“, – komentavo ji.
„Nuo tada, kai interneto gigantai kaip „Google“, „Facebook“ ir kiti susirenka pinigus už reklamą, rodomą šalia žiniasklaidos priemonių sukurto turinio, ir taip perima iš žiniasklaidos priemonių biudžetų milijonus eurų, mes turime prisitaikyti keliuose skirtinguose frontuose (skaitmeninis mokestis būtų tik vienas pavyzdys), bet pirmiausia mes turime užsitikrinti savo išlikimą per žiniasklaidos prenumaratos modelį“, – teigė Z. Bartniece.
„Kalbant labiau iš praktinės pusės, mes turime iš esmės susiaurinti žiniasklaidos branduolį – tokios žinios, kada kas atsitiko, yra skirtos visiems, bet ekspertinės įžvalgos, kodėl kas vyksta, yra žiniasklaidos produktas, kurį gali pasiūlyti tik profesionalai. Todėl kompetentingi žurnalistai, žiniasklaidos profesionalai visada bus realiomis žiniomis pagrįstos informacijos šaltinis, kuriuo visi gali pasikliauti. Patikimų žiniasklaidos priemonių prenumeratos modelis yra demokratijų išlikimo klausimas, ir aš čia nė kiek nehiperbolizuoju. Nėra jokio kito būdo, kaip tai apeiti“, – sakė Z. Bartniece.
Pasak jos, vertinti vos lapkričio 24 d. pradėjusios veikti „tvnet“ mokamos platformos „Klik“ rezultatus dar per anksti, tačiau atrodo, kad pirmosios reakcijos yra geros – Z. Bartniece prognozuoja, kad per trejus metus platforma turėtų pritraukti apie 20 tūkst. vartotojų. Planuojama ir išauginti apmokestinamo turinio apimtis – jei šiuo metu apmokestinta apie 2,5 proc. portalo turinio, šį skaičių norima išauginti mažiausiai iki 7 proc.
Daugiau skaitykite ,,M360''