Naujienos

 

Ateities rinkodaristų iššūkiai: ką prognozuoja ekspertai?

Data: 2020 m. gruodžio 18 d.

Be skaitmeninių verslo sprendimų šiandien neįmanoma žengti nė žingsnio, kadangi tiek verslas, tiek rinkodara remiasi į tą patį kertinį akmenį – vartotojo poreikio nustatymą. Rinkodara tampa ne tik brandesne, bet ir tikslesne, galinčia ne tik matuoti verslo progresą, bet ir nuspėti tam tikrus veiksnius. Nepaisant to, ateityje šios srities laukia keli iššūkiai.

 

 

Ekspertai iš ISM universiteto, „Google“ ir „Ad Fingers“ savo įžvalgomis apie ateities rinkodaros iššūkius, jų sprendimo būdus dalijosi „Cognizant Technology Solutions Lithuania” ir ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto nuotolinėje konferencijoje „The Future of Work/ Next generation of marketing experts. Do you have what it takes?“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

 

Rinkodaristų funkcijas perima visi skyriai

 

Daugiau nei dvidešimt metų rinkodaros srityje dirbantis Vytautas Kubilius, „Google“ vadovas Lietuvoje, renginio metu dalijosi įžvalgomis, kad rinkodara per šį laikotarpį stipriai pasikeitė. Ji tapo brandžia sritimi, kurioje vyrauja matematinė logika, nuspėjamumo faktorius. Anot jo, anksčiau labai populiarus vadovų pasakymas, jog „pusę savo rinkodaros biudžeto išleidžiu nuostolingai, tačiau problema, kad nežinau, kur“ šiandien yra visiškai neteisingas. Mat rinkodara šiame procese itin geras pagalbininkas.

 

Anot renginio svečio, įsigalint automatizacijai ir vis populiarėjant analitikai, keičiasi ir reklamos ekosistema. Įmonės pradeda palankiau žiūrėti į pačių sukurtus analitinius įrankius, kurių pagalba analizuoja duomenis. Taip vis daugiau operacijų atliekama pačioje įmonėje, o per pastaruosius 3-4 metus išaugo ir konsultacijų bendrovių svarba.

 

Vartotoją pažinti galima vis geriau

 

ISM alumnė, reklamos agentūros „Ad Fingers“ vadovė Marta Jurkšaitienė dėmesį atkreipia ir į vartotojo perspektyvą. Globalus tarptautinių platformų, tokių, kaip „Netflix“, „Amazon“, „AirBnB“ ir kitų, paplitimas lemia ir vartotojų įpročių, o kartu ir lūkesčių, skirtingose rinkose supanašėjimą. To pasekoje, net galvojant apie produktus ar platformas konkrečioje rinkoje, svarbu suprasti tarptautinių platformų formuojamus lūkesčius. Skaitmeninė erdvė taip pat leidžia auditorijas formuoti ne tik pagal demografiją, bet ir pagal psichografiją, elgseną ir gyvenimo etapus, kas leidžia savo tikslinę auditoriją segmentuoti visiškai kitais pjūviais nei tradicinėje medijoje. Taip pat galima komunikuoti skirtingas tikslines žinutes žmonėms kurie dar tik svarsto kategorijos produkto pirkimą, ir kurie jau nutarę pirkti ir renkasi tinkamiausią produktą.

 

Rinkodara nebėra tik elementas, ji – verslo pagrindas

 

Pasak doc. dr. Linetos Ramonienės, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programos vadovės, per pastaruosius keletą metų pasikeitė ne tik pati rinkodara, tačiau ir požiūris į ją. Netikėtai rinkodara tapo ypač svarbia verslo dalimi. Rinkodara nebėra tik atskiras įmonės elementas, skyrius ar departamentas. Rinkodara tapo visu verslu.

 

Sekėjų ir pastovių, vis grįžtančių klientų skaičius, įtraukiančio turinio ir grįžtamojo ryšio, sklandžios vartotojo kelionės reikšmė rinkodarą paverčia viena iš sėkmingo verslo ašių. Dėl šios priežasties auga ne tik šios srities specialistų darbo tempas, bet ir jo kokybės svarba.

 

Lietuva pasaulio kontekste

 

Nors atrodo, kad rinkodaros laukia daug iššūkių ir sunkumų, esama ir galimų jų sprendimo būdų. Vytautas Kubilius konferencijos metu dalijosi savo įžvalgomis, kad nors Lietuva ir negali pasigirti dydžiu ar rinkos galimybėmis, į tai galima žiūrėti kaip į pliusą – sprendimai kuriami galvojant apie platesnę, pasaulinę rinką. Tai būtina norint rasti savo vietą skaitmeninės rinkodaros pasaulyje.

Nepaisant to, esama ir keleto sunkumų.

 

Daugiau skaitykite ,,M360''.