KODĖL VERSLO LANKSTUMAS BŪTINAS SĖKMEI?
Data: 2020 m. gruodžio 23 d.
Kol vieniems verslams sekasi, kiti buksuoja nepajudėdami iš vietos. Kodėl vienas jaunas verslas tampa mėgstamas, o kitų laukia atsuktos vartotojų nugaros? „Deals On Wheels“ įkūrėjas ir direktorius Laurynas Boguševičius, skaitydamas pranešimą didžiausioje rinkodaros konferencijoje „LiMA DAY Lietuva’20“, atkreipė dėmesį, kad dažnu atveju taip nutinka dėl verslo požiūrio į vartotoją. Anot jo, būtinas lankstumas, tinkama reputacija bei sąžiningumas, o kartais ir vartotojo sudievinimas tam, kad verslas būtų mėgstamas.
Įgyvendinti visus norus
L. Boguševičiaus vadovaujama įmonė atnešė inovaciją į Lietuvos rinką – automobilių įsigijimą nuotoliniu būdu. Automobilių prekybos internetu įmonė „Deals On Wheels“ per šių metų spalį pardavė daugiau naujų automobilių „Tesla“, nei jų Lietuvoje registruota per visus 2020-uosius, tad pranešėjas išties turi ką patarti kiekvienam verslininkui, siekiančiam klientų palankumo.
Visų pirma, pranešėjas pabrėžia, kad bet kuris vartotojas siekia už savo turimą biudžetą gauti maksimalią naudą. Be to, kiekvienas klientas turi svajonių ir verslui svarbu tas svajones įgyvendinti kaip įmanoma geriau.
„Jeigu pakankamai klausysitės klientų, jie pasakys tai, ko nori. Pavyzdžiui, mes pradėjome savo verslą tikėdami, kad įnešime į Lietuvos rinką kuo daugiau naujų automobilių. Tačiau klientai mums išsakė poreikius – norą gauti naudotų elektromobilių ar išskirtinių transporto priemonių. Mes galėjome sakyti, kad to nedarome, tačiau tai nebūtų gražu ir prarastume potencialius klientus“, – pasakoja pašnekovas.
Anot L. Boguševičiaus, klientui tiesiog privaloma pritarti: „Visada, bet kokiu atveju, klientui sakykite „taip“ ir padarykite tai. Net jeigu neteikiate tam tikros paslaugos, vis tiek klientui sakykite, kad be problemų viską įgyvendinsite. Tik po to, priėmę iššūkį, imkite svarstyti, kaip įgyvendinti kliento norą, ir išeitis tikrai visada atsiras. Kuo nestandartiškesnė ir kuo keblesnė potencialaus vartotojo situacija, tuo daugiau verslas iš to išloš.“
Saugoti savo reputaciją
Reputacija kiekvienam verslui yra tarsi kertinis akmuo, galintis išsaugoti vartotojus. Pranešėjas pabrėžia, kad ne tik išsaugoti, bet ir atvesti naujų arba pašalinti potencialius vartotojus blogesnio scenarijaus atveju.
„Vartotojams svarbus sąžiningumas ir pasitikėjimas. Jeigu verslas praranda pasitikėjimą, jis krenta į prarają“, – teigia L. Boguševičius.
Pasak jo, žmonės intuityviai jaučia melą. Su klientais būtina būti sąžiningiems ir nesistengti tiesiog parduoti savo paslaugos ar produkto. Svarbu, kad tai, ką siūlote, iš tiesų patenkintų vartotojo poreikius ir būtų tokios kokybės, kurią galite garantuoti.
„Laimingas klientas atves tris naujus, nelaimingas atkalbės penkiolika. Net jei klientas neparašė blogo komentaro, nepasiskundė jums, tai dar nereiškia, kad jis buvo patenkintas paslauga. Nepatenkintas klientas visomis jėgomis stengsis nuo jūsų verslo apsaugoti visus savo pažįstamus, pasakodamas neigiamą patirtį“, – sako verslininkas.
Daugiau skaitykite: ,,bznstart".