Skaitmeninis marketingas 2021: ko mokytis ir ar pagaliau ateis video?
Data: 2021 m. vasario 02 d.
2020-ieji buvo paženklinti neįtikėtinu stresu ir rinkos perversmu: dalis verslų užsidarė, kiti keitė darbo modelį ir paskubomis išsikraustė į internetą. Labiausiai laimėjo tie, kurie ir iki tol vykdė elektroninę prekybą, taigi į karantiną papuolusiems klientams pasiūlė jau ištobulintus procesus. 2021-ieji bus metai, kai net ir ką tik į skaitmeninę erdvę žengę verslai ją prisijaukins, dirbs nebe kriziniu, o ramiu režimu ir, greičiausiai, iš elektroninių kanalų nebesitrauks net ir atšaukus karantiną.
Ką tai reiškia naujokams?
Reikės labai daug mokytis. Jei iki šiol Facebook Ads, Google Ads, SEO, Google Analytics ir Instagram buvo labiau „nice to have“ temos, o socialinius tinklus naudojote įvaizdžio formavimui ir žinomumui, dabar šiuos įrankius reikės valdyti puikiai, nes nuo jų tiesiogiai priklausys Jūsų pajamos mėnesio gale. Nesvarbu, ar rinksitės gyvus mokymus (mūsų ar kolegų organizuojamus), ar šviesitės savarankiškai, kviečiu galvoti apie tris svarbias kryptis:
1. Reklamos valdymo ir analizės. Facebook Ads ir Google Ads yra pagrindiniai įrankiai, kurie leidžia per trumpą laiką parodyti Jūsų žinutę potencialiems pirkėjams. Reklamos užsakymas ir valdymas reikalauja nemažai techninių žinių – investuokite laiko jas įgauti. Norėdami priimti tinkamus sprendimus dėl finansinių investicijų, turite suprasti kokie veiksmai atnešė grąžą, o kokie – ne. Didelę dalį šių duomenų matysite pačiose Facebook Ads ir Google Ads platformose, o apibendrintą vaizdą – Google Analytics arba vidinėje el. parduotuvės sistemoje. Susidraugaukite su jomis.
2. Kanalų valdymo. Turite suprasti, kaip veikia pagrindiniai socialiniai tinklai, kuo skiriasi jų naudotojai, algoritmai, kokius tikslus galite kelti ir apskritai kokį įrankių arsenalą turite.
3. Turinio kūrimo. Skaitmeninėje erdvėje konkuruosite su šimtais kitų verslų, kurie verčiasi per galvą save pristatyti potencialiems pirkėjams. Norėdami būti pastebėti, o taip pat ir padidinti investicijų į reklamą grąžą, turite kurti kokybišką ir įdomų turinį. O čia reikės trijų pagrindinių kompetencijų: teksto rašymo, maketavimo ir fotografijos/filmavimo. Sukurkite įtraukiantį turinį ir Facebook’as Jus apdovanos gerokai sumažinta reklamos kaina.
Ką tai reiškia patyrusiems?
Konkurencija didėja žaibiškai. Vienintelis būdas išlikti – būti išskirtiniu. Tol, kol pradedantieji mokysis Facebook Ads vartotojo sąsajos, Jus kviečiu:
1. Sudaryti skaitmeninio marketingo strategiją. Internete rasite daugybę šablonų, kaip tai padaryti kad ir kurioje industrijoje dirbate, tačiau esminiai klausimai bus panašūs: kuo esate išskirtiniai, kas yra jūsų pirkėjas, kokią jo problemą sprendžiate? Sudarome pardavimų piltuvėlį (angl. sales funnel) ir jame nusimatome kaip skirtinguose jo etapuose veikia mūsų valdomi kanalai. Labai svarbus klausimas – kaip matuosime kiekvieno jų efektyvumą?
2. Ieškoti savo unikalaus balso. Jei norime veikti prie aukštos konkurencijos ir iki minimumo nenumušti kainos, privalome apie save papasakoti tokiais būdais, kad užmegztume emocinį ryšį su klientu. Kurkite video turinį, rodykite žmones (personalą ir klientus), pasakokite istorijas, komunikuokite vertybes, o ne tik produkto privalumus. Tai sunkus darbas, reikalaujantis daugybės paieškų. Tačiau jis atsiperka.
3. Matuoti. Viską matuoti. Turite suprasti ne tik kuris kanalas veikia geriausiai. Bet ir kokį turinį turite jame rodyti. Skirtingos tame pačiame kanale esančios auditorijos taip pat įsitraukia į skirtingą turinį. Kad ir koks kūrybingas būtų jo gaminimas, dienos pabaigoje turite skaičiuoti nešamus rezultatus.
Kaip kurti unikalų turinį?
Produktinės nuotraukos baltame fone, stock galerijos ir tobulos fotosesijos yra praeitis. Mūsų vartotojams reikia istorijų, tikrų įvykių ir realybės. Vartotojai į Instagram pirmiausiai ateina pamatyti savo draugų kuriamo turinio, o mūsų, prekės ženklų atstovų turinys, ten tik įsiterpia ir bando irgi atkreipti dėmesį. Taigi, kurdami socialiniams tinklams, turime įsikvėpti paprastumo ir natūralumo iš eilinių vartotojų, o ne nugludintos tobulybės iš didžiųjų korporacijų. Pastarųjų turinys retai kam įdomus.
2021-ieji tikrai bus video metai. Nors apie šią formą kalbama daug metų, bet ji taip niekada nepasiekia plataus populiarumo. Kaskart, konsultuodamas klientus ir siūlydamas nukreipti kamerą į save ir tiesiog nuoširdžiai papasakoti apie savo platinamą produktą, visada gaunu atsakymą „aš tai tikrai nesidemonstruosiu“. Ir tai normalu, mes visi jaučiamės nepatogiai, kai regime į mus nukreiptą kameros objektyvą. Tikiu, kad šiemet bus kitaip. Staiga video skambučiai patapo visiška kasdienybe. „Zoominamės“ po kelis kartus per dieną ir su tuo pagaliau jaučiamės patogiai. Tai reiškia, kad vis daugiau smulkaus verslo specialistų išdrįs papasakoti apie savo paslaugas, o didžiojo verslo atstovai apie darbdavio įvaizdį, socialinę atsakomybę ir kitus korporatyvinius klausimus kalbės ne tik pranešimuose spaudai, bet ir žmogiškame video formate. Beje, ar žinojote, kad YouTube nuolatos naudojasi 73% Lietuvos interneto vartotojų, o šis skaičius per metus išaugo 10%? Auditorija didesnė už TV.
Daugiau skaitykite: „LinkedIn“