Skaitmeninis dizainas: kas stebino pernai ir ar šiemet bus geriau?
Data: 2021 m. vasario 15 d.
Pandemija pristabdė daug ką, o štai veiksmas internete įgavo tik didesnį pagreitį. Skamba gal ir banaliai, bet dienos šviesą šiuo laikotarpiu išvydo daug drąsių ir kūrybiškų skaitmeninio dizaino sprendimų, technologijos irgi stebino. Tai sakau žiūrėdamas į „Awwwards“, ko gero, labiausiai pripažintų tarptautinių apdovanojimų, skirtų interneto svetainėms ir jų kūrėjams, 2020 m. finalistų sąrašą. Kol vis dar skaičiuojami komisijos balsai ir renkami nugalėtojai, kviečiu apžvelgti, kas, mano subjektyvia nuomone, išsiskiria „Awwwards“ geriausios interneto svetainės (best site) kategorijoje. Gal ir tendencijos – kad ir kaip nemėgčiau šio žodžio – šiokios tokios susidėlios.
Tiesa, prieš pradedant dar gal reiktų nubraukti ašarą, kad darbų iš Lietuvos šiame sąraše nebus. Kodėl taip galėjo nutikti – atskira tema. Šįkart labiau apie gerus pavyzdžius iš pasaulio. Gal jie įkvėps tiek mūsų interneto svetainių kūrėjus, tiek klientus investuoti į įdomesnius sprendimus. Jei ne į visą interneto svetainę, tai gal bent, pavyzdžiui, į darbuotojų įdarbinimo polapį?
Ar „skrolas“ dar stebina?
Įvairios apklausos ir tyrimai rodo: apie 90 proc. vartotojų vos užsukę į interneto svetainę, skrolina (angl. scroll) automatiškai. Net nesvarbu, ar skrolinti yra ką ir kur. Ir, pasirodo, tai vis dar galima išnaudoti kūrybiškai. Tinklalapių talpinimo platforma „Squarespace“ sėkmingai suplakė skrolinimą ir pandemijos realijas. Jie vizualiai patraukliai pasakojo menininkų ir pradedančiųjų verslininkų istorijas, kurie neverkšleno, o pandemiją išnaudojo kaip galimybę. Žinoma, pasitelkę „Squarespace“ paslaugas.
Prašom skrolinti čia.
„Kabinančios“ interakcijos
Kas geriau – tiesiai kalti į kaktą „pirk arba mirk“ ar produktus bei paslaugas vartotojui leisti pažinti per įtraukiančią interakciją? Jei atsakymas antras – šiek tiek įkvėpimo žemiau. „Hulu“ vaizdo turinio platforma savo kasmetinę Helovino kampaniją ir jai skirtą programą pristatė per bauginančią interaktyvią kelionę. Nepamiršdami į svetainę integruoti ir savo rodomo turinio. Žiūrėkit tamsoje.
Tipografija – dėmesio centre
Kasdien pasirodo naujų, įdomių šriftų. Tad ryški ir didelė tipografija įsivyrauja ir interneto svetainėse. Kai kur ji net atlieka vizualo ar kitų grafinių elementų funkciją. Pavyzdžiui, čia. Pasigirdusios šių metų prognozės leidžia tikėti, kad ir šiemet ryški ir didelė tipografija iš skaitmeninio dizaino niekur nedings.
O kaip gi pardavimai?
Tarp „Awwwards“ finalistų yra ir įsimintinų el. komercijos pavyzdžių, kurie leidžia tikėti, kad profesionalus skaitmeninis dizainas tikrai nekiša kojos pardavimams, veikiau – atvirkščiai. Štai kalnų įrangos ir aprangos gamintojas „Mammut“ kviečia sekti ekstremalią ekspediciją po Baikalo ežerą kartu su žymiu alpinistu Dani Arnold. Vartotojai susipažįsta su prekėmis per istorijos pasakojimą. Beje, atkreipkit dėmesį ir į nemenkus šrifto dydžius svetainėje.
Daugiau skaitykite: M360