Influencerių galia: kodėl sekėjai jais tiki, o verslas pasitiki?
Data: 2021 m. vasario 15 d.
Sakoma, kad įtaka – tai gebėjimas nukreipti žmonių elgesį reikiama linkme. Šiandien ja mėgaujasi tie, kuriuos socialinėje medijoje seka tūkstančiai, o kartais – net milijonai. Patrauklų gyvenimo būdo turinį kuriantys influenceriai reklamos rinkoje uždirba solidžias sumas. Viena iš priežasčių – sekėjų pasitikėjimas nuomonės formuotojų skoniu, žiniomis bei nuoširdumu, pastebi kūrybinių sprendimų agentūros „Love media“ vadovė Armina Staniulienė.
Patikimiau nei draugų rekomendacijos
„Tyrimai atskleidžia, kad sekėjai pasitiki influencerių reklama kur kas labiau nei įprastine reklama, o kai kuriais atvejais – net labiau nei draugų rekomendacijomis“, – pranešime žiniasklaidai teigia A. Staniulienė. Pasak jos, nuomonės formuotojų įtaka priimant sprendimą, pirkti produktą ar paslaugą, tikrai didžiulė. Tuo, žinoma, jau ne vienerius metus sėkmingai naudojasi prekės ženklai. „Jei seniau pagrindiniai reklamos kanalai buvo radijas, televizija, vėliau internetiniai baneriai, šiandien su jais sėkmingai konkuruoja socialinės medijos ir jų žaidėjai – influenceriai. Kodėl? Patirtis įrodė, kad bendradarbiaudamas su influenceriais verslas gali ir greičiau, ir apčiuopiamiau pajusti teigiamą naudą, kuri atsispindi pardavimų eilutėje. Žinau ne vieną atvejį, kai influenceriui pareklamavus produktą, šis išperkamas žaibiškai – per pusdienį“, – komentuoja komunikacijos ekspertė.
Padeda nepasimesti gausoje
Kokiais kriterijais vadovaujasi sekėjai, rinkdamiesi savo favoritus-influencerius? „Žmonės pasirenka sekti tuos, kurie atliepia jų vidinio vedlio poreikį. Dažniausiai tokiais autoritetais pasirenkame tuos, kurie tam tikroje srityje mums atrodo sėkmingi. Šie influenceriai tarsi tampa jungtimi su „idealiuoju“ pasauliu, kuriame ir patys norėtumėme gyventi“, – pasakoja psichoterapeutė Tatjana Vilimė. Jos teigimu, išaugusiam influencerių populiarumui įtakos turi ir daugelio žmonių gyvenimo būdas: „Greitas tempas ir siekis būti aktyviems daugybėje sričių mus įsuka į rutiną, kurioje nelieka laiko gilintis, bet lieka galimybė bandyti. Tokia pozicija verčia ieškoti patikimų orientyrų – autoritetų, kurie domėtųsi ir darytų pasirinkimus vietoje mūsų, o mes galėtumėme juos paprastai atkartoti.“
Daugiau skaitykite: M360