Naujienos

 

Laura Inamedinova. B2B komunikacija 2021 – kam verslas turi pasiruošti?

Data: 2020 m. gruodžio 02 d.

Konferencijos, parodos ir rankų paspaudimai, kurie anksčiau buvo vienas pagrindinių B2B (verslas-verslui) pardavimų kanalų, prasidėjus pasaulinei pandemijai, kardinaliai sujaukė įmonių planus. B2B verslams neliko kitos išeities, tik persiorientuoti į skaitmeninę erdvę, kaip vienintelius vartus verslo plėtrai.

 

Pasaulinėje rinkoje po truputį pradeda keistis tendencijos ir vis daugiau B2B verslų ieško inovatyvių galimybių, kaip pasiekti tikslinę auditoriją su kuo mažesnėmis investicijomis ir didesne grąža. Puikus pavyzdys – lietuvių sėkmės istorija „Oberlo“, kurią už beveik 13 milijonų eurų nupirko e. komercijos gigantas „Shopify“. Prasidėjus socialinio tinklo „Tik Tok“ žaibiškam augimui ir populiarumui, „Oberlo“ sukūrė paskyrą, kurioje dalinasi patarimais, skirtais tiems, kurie dirba su e. komercijos parduotuvėmis. Tai trumpi, iki 60 sekundžių telefonu filmuojami vaizdo įrašai, nereikalaujantys jokių papildomų kaštų. Sukūrę savo paskyrą, gegužės 1 dieną, šio straipsnio rašymo metu jie gali pasigirti 95.6 tūkstančiais sekėjų ir daugiau nei 1.1 milijono „patinka“ paspaudimų.

 

Gal iš pirmo žvilgsnio atrodytų keistas sprendimas fokusuotis į socialinį tinklą, skirtą jaunesnei auditorijai, tačiau bene kiekvienas nustebs žvilgtelėjęs į naujausią statistiką iš „Google Europa tyrimo – 40% B2B verslo klientų yra 18-34 metų! Tai yra potencialūs pirkėjai, kurie save laiko skaitmeninio pasaulio dalimi ir neįsivaizduoja gyvenimo be mobiliojo telefono. Kartu su jaunėjančia auditorija B2B komunikacijos kanalai taip pat turi kisti ir adaptuotis prie Gen Y ir Z turinio vartojimo įpročių.

 

„Demand Gen“ tyrimas puikiai nusako B2B klientų norus. Net 91% jų rinktųsi interaktyvų, vizualinį turinį vietoj statinio. „Cisco“ kasmetinis „Visual Network“ indeksas tam tik paantrina – net 82% pasaulinio interneto srauto 2021 metais sudarys video turinys.

Video turinys, kuris lėtai, bet užtikrintai, užkariauja mūsų visų mobiliuosius telefonus ir kompiuterius yra tai, ką verslai turi įtraukti į savo 2021 komunikacijos strategijas. Pasidalinsiu keliais patarimais į ką reikėtų atkreipti dėmesį planuojant 2021 metų B2B komunikaciją, skirtą Gen Y ir Z auditorijoms:

 

Socialiniai tinklai ir reklama juose atneša dar didesnę investicijų grąžą

 

 

Esu mačiusi begalę B2B įmonių, kurios yra visiškai apleidusios savo socialinius tinklus, nes nemato juose naudos, tačiau statistika sako ką kitą – daugiau nei 80% apklaustų B2B rinkodaros ekspertų socialinius tinklus mato kaip vieną iš sėkmingiausių kanalų pardavimams 2020 metais. 2019 metais ši statistika buvo kiek kuklesnė – 63%.

 

Gen Y ir Z kuria tendencijas, bet ir pirmieji jų atsižada

 

Kuriant marketingo kampanijas Gen Y ir Z kartoms, reikia pasiruošti visada būti priekyje naujausių internetinių tendencijų. Privaloma aktyviai stebėti socialinius tinklus ir pagauti tą momentą, kai nauja internetinė sensacija tik „užgimsta“, žaibiškai pasinaudoti tuo ir suprasti kada sustoti. Stebėti interneto tendencijas padės šie tinklapiai:

 

www.trends.google.com

 

www.answerthepublic.com

 

Taip pat „Twitter“ ir „Tik Tok“ turi savo skiltis „Trending hashtags“, o Reddit „Popular page“.

 

B2B komunikacija 2021 – kam verslai turi pasiruošti? Gen Y ir Z visko nori dabar ir kuo labiau pritaikyto jiems

 

Nekantrumas ir visko norėjimas dabar yra teiginiai, kurie puikiai nupiešia Gen Y ir Z atstovo paveikslą. Jaunimas nebenori žiūrėti 10 minučių vaizdo įrašo, nori gauti turinį per 60 sekundžių. Viskas turi būti supakuota ir pateikta taip, kad vertę būtų galima gauti iš karto, t.y. čia ir dabar. O jei dar ir turinys pritaikytas būtent jiems – tai derinys, kuriam niekas neatsispirs. Šias tendencijas pagrindžia ir statistika. Pasak IBM tyrimo, millennialsai mažose organizacijose yra ypatingai suinteresuoti, kad tiekėjai jiems suteiktų personalizuotą patirtį.

 

Daugiau skaitykite ,,M360''