Naujienos

 

STARTUOLIŲ VERSLAS: KĄ DARYTI, KAD IDĖJA NEUŽSTRIGTŲ STALČIUJE?

Data: 2021 m. balandžio 27 d.

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais – viena svarbiausių startuolių ir apskritai bet kokio sėkmingo verslo užduočių. Tačiau prasta rinkodara inovatyviems verslams dažnai pakiša koją, ypač, kai steigėjai yra susikoncentravę vien į technologiją ir produkto kūrimą. Kaip ir kada startuoliams žengti pirmuosius rinkodaros ir komunikacijos žingsnius? Kaip patraukti klientų ir investuotojų dėmesį?

 

Ilgametę patirtį dirbant su startuoliais turinčių Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) „TechHub“ pre-akceleratoriaus mentorių Aurelijos Šilinskaitės ir Gražvydo Kaminsko teigimu, net iš geriausio produkto savaime nebus jokios naudos, jei informacija apie jį nepasieks kliento. Pasak ekspertų, apie rinkodarą startuoliui verta galvoti jau pačioje jo kūrimosi pradžioje, turint minimalią produkto versiją. 

Pasak mentorės A. Šilinskaitės, pirmą kartą kuriant startuolį klaidų išvengti tikriausiai nepavyks. Didžiausia klaida, kurią galima padaryti, pasak jos – įsimylėti kuriamą produktą ar paslaugą ir nekelti klausimų. G. Kaminsko nuomone, dar viena dažna klaida – kitų kompanijų kopijavimas. „Startuolių kūrėjai nusižiūri ir kopijuoja kitų kompanijų rinkodaros kampanijas nesuprasdami, kodėl konkurentai pasirinko būtent tokį kelią. Kiekvieno verslo istorija, patirtis ir rinkodaros strategija yra skirtinga, todėl ir komunikacija negali būti vienoda,“– sako mentorius.

 

Daugiau skaitykite: „bzn start