Guoda Sakalauskienė. Influencinate išnaudodami savo vaiką?!
Data: 2021 m. birželio 02 d.
Tėvystė niekada nebuvo lengva. Bet šiandien mes, tėvai, sprendžiame klausimus, kurių ankstesnėms kartoms nekliuvo, nes nebuvo technologijų, nebuvo socialinės medijos, nebuvo influencerių ir mūsų patys tėvai neinfluencino. Ir išties, šiandien socialinė medija atvėrė mums galimybę ne tik pažinti daugybę žmonių, bet ir prisistatyti patiems, pristatyti savo šeimą, o tiksliau sakant, savo vaikus. Tad mes darome įtaką savo atžalų gyvenimui ne tik juos edukuodami, auklėdami, bet ir spręsdami, ar norime juos pristatyti viešai. Ir jei atsakymas yra „Taip“, tada kyla klausimas, kada ir kaip tą norime daryti: dalintis vaikų fotografijomis, istorijomis, pasiekimais savo socialinės medijos paskyrose ar sukurti vaikams dedikuotas paskyras ir jas valdyti, iki kol atžalos galės tai daryti patys.
Jungtinėje Karalystėje atlikti tyrimai rodo, kad tėvai, kurie socialinėje medijoje dalinasi savo vaikų nuotraukomis, iki kol vaikui sukanka 5-eri metai, jau būna įkėlę daugiau kaip 1000 fotografijų. Gana nemažas skaičius, turint omenyje, kad šios nuotraukos nėra privačios. Tokiam tėvų elgesiui apibūdinti yra sukurtas net specialus terminas – „sharenting“, apibūdinantis artimųjų dalijimąsi vaiko asmeniniais duomenimis socialinėje medijoje. Ir šiandien apsispręsti, ar būsime tie tėvai, kurie dalyvaus „sharenting“ procese, turime gana anksti, tiesą sakant, dar iki gimstant mūsų kūdikiui. Kai gimė Oscaras Ramsay, jo tėvas, garsus virtuvės šefas Gordonas Ramsay, supažindino jį su pasauliu per „Instagram“. Jau kitą dieną jauniausias iš penkių Ramsay vaikų turėjo savo paskyrą „Instagram“, ir pirmajame poste pozavo su savo vyresniąja seserimi Tilly. Vos per keturias dienas ši paskyra pritraukė daugiau nei 35 000 sekėjų. Žymaus atleto Michaelo Phelpso keturmetis sūnus Boomeris patenka į Top 10 Insta–kids daugiausiai uždirbančių vaikų sąrašą, gal todėl, kad jo paskyrą stebi daugiau kaip pusė milijonų žmonių, o už vieną postą jis uždirba 3000 dolerių.
Beckhamų šeimos atstovas, jauniausias sūnus Cruzas Beckhamas, būdamas 16-ikos metų, jau turi 1,8 mln. sekėjų bendruomenę. Kaip pastebi sociologai, vaikai, kurių tėvai yra garsūs žmonės ir naudojasi socialine medija, tikėtina, taip pat turės savo asmenines paskyras socialiniuose tinkluose.
Akivaizdu, kad vaikų influencerių tema mums dar tik atsiveria, nes šiandien ji dar pilna eksperimentavimo, prielaidų, nuomonių. Todėl linkiu šiandien atrasti filtrus, kurie reikalingi mums ir mūsų vaikams, tam, kad gražiausios vaikystės akimirkos būtų užfiksuotos taip, kaip norisi mums, nepataikaujant nepažįstamiems žmonėms, bet darant tai apgalvotai ir su pagarba savo vaikams.
Skaitykite daugiau: „M360“