Naujienos

 

Verslo veidas: apie ką kalba įmonių vizijos ir misijos

Data: 2021 m. spalio 19 d.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktame tokiame tyrime buvo pasirinkta 500 didžiausių įmonių iš „Verslo žinių“ kasmet sudaromo 1.000 didžiausių Lietuvos bendrovių (šiuo atveju – 2019 m. reitingo). Buvo remtasi viešai prieinama informacija, didžiąja dalimi tai buvo bendrovių interneto svetainės.

 

Analizė rodo, kad mažiau nei pusė didžiųjų įmonių viešai skelbia savo vizijas (43%) ir misijas (45%), o kas antra (53%) – vizijas ir/ar misijas.
Savo misijose didžiosios įmonės dažniausiai mini produktus ir paslaugas, klientus, bendruomenes bei socialinę atsakomybę, taip pat kokybę ir inovatyvumą. Tuo metu ištirtų įmonių vizijose dominuoja lyderystė, produktai ir paslaugos, klientai, kokybė ir patikimumas.

 

„Buvo įdomu paanalizuoti situaciją rinkoje, įvertinti, kaip elgiasi verslai. Vidinė intuicija sakė, kad mažiau įmonių skelbia savo vizijas, misijas ir vertybes. Iš kitos pusės – pusė įmonių, tai daug ar mažai? Manyčiau, mažokai, ypatingai, kai tai įvertiname per šiandieninę situaciją darbo rinkoje, kai taip sunku rasti, pritraukti ir išlaikyti darbuotojus. Savo ruožtu, šie procesai yra gerokai sklandesni, kai įmonės vidinė kultūra ir puoselėjamos vertybės yra stiprios. Tai yra lemiamas veiksnys ir tada, kai žmogus renkasi iš kelių panašių įmonių darbo pasiūlymų“, – teigia tyrimo iniciatorius Mindaugas Vinkus, UAB „Limedika“, UAB „Gintarinė vaistinė“ ir UAB „Norfos vaistinė“ HR vadovas.

 

Kęstutis Gečas, kūrybinės integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, pastebi, kad verslo požiūris į vertybių, misijos ir vizijos formulavimą dažnai yra radikalus: dalis verslų šią temą ignoruoja ir mano, kad jos tik švaisto laiką ir blaško dėmesį, o kita dalis elgiasi priešingai – skiria joms labai daug dėmesio.

„Šalies verslas per tris nepriklausomos Lietuvos dešimtmečius padarė milžinišką pažangą technine prasme: matome šiuolaikinius įrengimus ir technologijas. Užtenka pasižvalgyti į transporto ar baldų gamybos įmones. Vis tik lyginant su vakarietišku verslu, reta Lietuvos bendrovė sugeba kurti ir palaikyti norimą organizacijos kultūrą, kuri šiandienos verslo pasaulyje yra vienas dažniausių ir efektyviausių kelių siekiant konkurencinio pranašumo. Kitais žodžiais tariant, vadinamajai „minkštajai“ valdymo daliai tenka mažiau dėmesio“, – svarsto K. Gečas.

 

Straipsnis iš: Verslo žinios