Sukurtas pirmas lietuviškas „Facebook“ ir „Instagram“ analizės įrankis
Data: 2021 m. spalio 26 d.
Pasak Jurgitos Videikaitės, „Inspired UM“ turinio departamento vadovės, daugelis prekių ženklų socialinių tinklų komunikacijai įvertinti iki šiol naudojasi tarptautiniais įrankiais arba monitoringą atlikdavo mechaniniu būdu. Tačiau norint išsamios analizės, kuri leistų įvertinti tiek savo, tiek konkurentų komunikaciją, vieno įrankio nepakakdavo, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Marketingo specialistams tekdavo pirkti atskirus įrankius, kurie leistų įvertinti atskiras funkcijas. Mes apjungėme viską į vieną įrankį, kuris apima tiek vartotojų elgseną, prekės ženklų komunikacijai būdingus veiksmus, tiek kūrybos analizę, atskleidžiančią, kokie kūrybiniai sprendimai veikia. Tai suteikia galimybę įvertinti savo prekės ženklo situaciją, ją tobulinti ir identifikuoti tai, kas svarbu konkurentams. Ir čia kalbame ne tik apie komunikacijai aktualias savaitės dienas, kada jie įkelia daugiausiai įrašų ar skiria ypač daug dėmesio reklamai, komunikacijos žinutes, reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus, bet ir kūrybinius sprendimus. Šis įrankis padės sužinoti, kokie komunikacijos veiksmai socialiniuose tinkluose yra efektyvūs ir leis tikslingai veikti tiek esamiems prekės ženklams, tiek rinkos naujokams“, – sako J. Videikaitė.
Daugiau galimybių vienose rankose
Pirmasis lietuviškas socialinių tinklų komunikacijos monitoringo įrankis apjungia daugybę skirtingų galimybių. Pirmiausia, pasak J. Videikaitės, galima atskirai stebėti komunikaciją bendrame naujienų sraute – kokiu dažnumu yra skelbiami įrašai, matyti jų kėlimo kalendorių – kurios dienos aktualios komunikacijai, kūrybinius formatus. Įrankis leidžia matyti ir analizuoti, ne tik įrašus prekės ženklų profiliuose, bet ir įrašus bei vizualus, kurie leidžiami tik reklaminėse pozicijose ir jų tiesiog įėjęs į prekės ženklų profilius nepamatysi.
Šalia skaitinių duomenų „Performly“ taip pat nupiešia ir vartotojų įsitraukimo į komunikaciją paveikslą. Galima sekti, kaip jie reaguoja, kokius emoji spaudžia, komentuoja ar dalinasi, mėgsta ar ne. Kūrėjams pavyko neimliose kategorijose vartotojų įsitraukimų reakcijas sugrupuoti į negatyvias, patinkančias ir pozityvias. O kategorijose, kurios sulaukia didelio vartotojų dėmesio, galima matyti detalius duomenis per kiekvieną emoji – „labai patinka“, „rūpi“, „liūdnas“ ir kitus. Tai leidžia įrašų tekstų autoriams matyti vartotojų nuotaikas realiu laiku ir paruošti atitinkamus reakcijų tekstus.
Taip pat realiu laiku galima matyti ir kūrybinius sprendimus. Įrankio pagalba matysite į „Facebook“ ar „Instagram“ įkeliamas žinutes – nuo jų vizualinio apipavidalinimo iki tekstų.
„Galima stebėti konkurentų išleidžiamą informaciją padieniui, kas savaitę ar mėnesį, bei sužinoti, kokie vizualiniai ir tekstiniai sprendimai yra naudojami. Taip pat matyti pasidalijimą tarp kūrybinių sprendimų – video, nuotraukų, nuorodų ir kitų formatų. Įrankio pagalba galima stebėti ir vartotojų įsitraukimą plačiąja prasme, ir įsivertinti, kokie kūrybiniai sprendimai geriausiai veikia“, – sako „Inspired UM“ turinio departamento vadovė.
Pasak J. Videikaitės, labai svarbu ir tai, kad „Performly“ suteiks galimybę matyti ne tik organinių įrašų, bet ir reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus. Vartotojas galės stebėti, kas ir kiek apmokamų įrašų publikuoja savo „Facebook“ puslapyje, „Instagram“ ar „Messenger“ programėlėse, taip pat matyti, kuriomis savaitės dienomis prekės ženklai ypač sustiprina komunikaciją.
Visą straipsnį skaitykite „M360“