Startuolių rinkodara – ko reikėtų pasimokyti tradicinių verslų kūrėjams?
Data: 2021 m. spalio 06 d.
Ar kurtumei startuolį, ar tradicinį verslą, galutinis tikslas yra vienodas – produktas ar paslauga turi tinkamais komunikacijos kanalais pasiekti klientą ir generuoti pardavimus. Tačiau klientai perka ne todėl, jog norite uždirbti pinigų, o paskatinti jūsų istorijų, kodėl jums verslas rūpi, nepaisant finansinių tikslų. Ko iš startuolių galėtų pasimokyti tradicinio verslo kūrėjai ir jiems kampanijas organizuojantys specialistai? Apie tai pranešime žiniasklaidai pasakoja „HealthTech“ startuolio „Aichom” bendraįkūrėja, „StartupbrandDNR“ prekės ženklų kūrimo agentūros įkūrėja, mentorė ir lektorė Aurelija Šilinskaitė.
1. Klausk savo kliento.
Startuoliai, prieš pradedami kurti savo produktą, daug dėmesio skiria problemos analizei ir stengiasi suvokti, kokią problemą jų produktas ar paslauga sprendžia. Kitaip nei tradiciniai verslai, jie nekuria prekės arba paslaugos, o pradžioje siekia išsiaiškinti, ar ta prekė ar paslauga bus kam nors reikalinga. Taip gimsta išskirtinis vertės pasiūlymas, kuris yra „brandingo“ šerdis ir lemia verslo sėkmę. Šiame etape organizuojami interviu su potencialiais klientais, kuriuose siekiama išsiaiškinti, ar toks vertės pasiūlymas yra tinkamas ir reikalingas. Atvirų interviu metu stengiamasi ne piršti nuomonę, o klausyti klientų. Labai dažnai, apie 80 proc. atvejų, paaiškėja, kad toks sprendimas nėra klientams reikalingas arba už tai niekas nemokės pinigų. Tokią taktiką „fit to the market“ gali įgyvendinti ir tradicinio verslo atstovai, ir rinkoje ne vienerius metus jau veikiantys verslai. Kam gaminti produktą, skirti lėšas marketingui, jei niekas nepirks?
2. Rinkos testavimas.
Turint naują produktą ir žinant, kad jo vartotojai norėtų, dar nereiškia, kad jį pirks. Šiame etape startuoliai jau būna susikūrę minimalų produktą ir prekės ženklą, pristato savo produktą rinkai ir daro eksperimentus, klausia savo pirkėjų, kokių papildomų produkto funkcijų šie norėtų. Šiame etape paprastai į prekės ženklą startuoliai daug neinvestuoja, tačiau jau turi susikūrę pagrindinius prekės ženklo elementus – vardą, vizualinį identitetą, būna pasirinkę efektyviausius komunikacijos kanalus ir klientą „targetina“ žinodami jo „pains & gains“. Šį metodą drąsiai gali taikyti ir tradicinio verslo atstovai. Nors jų produktas apibrėžtas ir galbūt nėra galimybės įdiegti naujų funkcijų, tačiau komunikacijai su savo klientais prekės ženklas jau reikalingas ir taip pat galima taikyti „pains & gains“ principą.
Visą straipsnį skaitykite: M360