Reklamos rinka per pirmąjį pusmetį stiebėsi į viršų
Data: 2021 m. rugpjūčio 11 d.
Reklamos apimtis Lietuvoje per pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su 2020 m. tuo pačiu periodu, augo 15%, rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ monitoringas.
Šį kartą į apžvalgą tyrėjai neįtraukė kino ir interneto reklamos. Dėl kelis šių metų mėnesius uždarytų kino teatrų ir nuo metų pradžios pasikeitusio interneto reklamos matavimo metodo šių metų duomenys nėra lygintini su praėjusių metų reklamos monitoringo duomenimis, teigia Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos stebėsenos vadovė.
TV reklamos trukmė, lyginant 2021 m. ir 2020 m. pirmojo pusmečio duomenis, augo 15,7%. Per šešis 2021 m. mėnesius televizijoje buvo ištransliuota 1,577 mln. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys augo 4%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 2,883 mln. kvadratinių centimetrų reklamos, jos apimtis smuktelėjo 0,5%. Žurnaluose reklamos plotas išaugo 11,2% ir sudarė beveik 2 mln. kvadratinių centimetrų reklamos.
Radijo stotys per pirmąjį šių metų pusmetį transliavo 4,678 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 9,8% daugiau negu per tą patį 2020-ųjų laikotarpį.
TOP 10 reklamuotojų
Kaip rodo „Kantar“ monitoringas, didžiausių reklamos užsakovų TOP 10 beveik nesikeitė, palyginti su 2020-aisiais: pirmos šešios pozicijos – tos pačios.
Kaip ir pernai, per pirmąjį pusmetį didžiausios produktų grupės, skyrusios daugiausiai lėšų komunikacijai, – prekybos tinklai, vaistinės ir prekybos centrai.
VŽ rašė, kad pernai, pandemijos metais, Lietuvos reklamos rinka kritimo neišvengė (smuko beveik 13%), tačiau krizę atlaikė geriausiai, lyginant su kitomis Baltijos valstybėmis: Latvijoje reklamos rinka susitraukė 16,4%, Estijoje – beveik 20%, rodo „Kantar“ metinė apžvalga.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2021 m. ir 2020 m. pirmojo pusmečio duomenis, didėjo 8,3%.
Straipsnis „Verslo žinios“