Naujienos

 

E. PREKYBOS APIMTYS: KAIP UŽKARIAUTI UŽSIENIO RINKAS?

Data: 2021 m. spalio 13 d.

„Pasaulyje e. prekyba pastaraisiais metais augo tik 26 procentais. Palyginti su Lietuvoje vykusiu e. prekybos augimu, tai mažas rodiklis, tačiau žvelgiant plačiau – turime akivaizdų augimą“, – pasakoja J. Pileckas. 

 

Anot jo, toks augimas signalizuoja verslams, kad orientuotis į e. prekybą reikėtų labai stipriai. Rinka tampa įtempta, atsiranda vis daugiau žaidėjų tiek vietinėje, tiek pasaulinėje rinkoje.

 

„Statistika rodo, kad prekybos internete mastai yra didžiuliai, o pasaulinė pandemija visą šį augimą tik paspartino. Matome, kad net 18 proc. bendrovių, gyvuojančių dar tik apie metus, veikia tik internete. Panašu, kad šie metai apskritai bus rekordiniai pagal e. prekybos naujokų skaičių“, – sako pranešėjas.

 

Ką tai signalizuoja vyresnėms kompanijoms? Komercijos vadovas patikina, kad signalas vienas – intensyvėjanti konkurencija.

 

Neapsiribojame vien Lietuva

 

Auganti konkurencija e. prekyboje skatina verslus ieškoti įvairesnių galimybių. Elektroninė prekyba atveria didžiulius klodus galimybių. 

 

„Rinkoje atsiranda vis daugiau naujų žaidėjų. Negana to, stipriai jaučiame ir užsienio bendrovių ekspansiją į mūsų vietinę e. prekybos rinką. Jeigu palygintume „Gemius“ duomenis, matytume, kad šiuo metu iš TOP10 populiariausių e. parduotuvių tik penkios iš jų yra lietuviškos. Prieš kelerius metus šiame sąraše turėjome net septynis lietuviškus vardus“, – pasakoja pranešėjas.

 

Negalime teigti, kad užsienio e. verslų ekspansija yra vienpusė. Lietuvių kompanijos irgi sėkmingai žengia į užsienio elektroninių rinkų erdvę. 

 

„Akivaizdžiai matome, kad verslai vis drąsiau žengia į užsienio rinkas. Tyrimai rodo, kad net 18 proc. jų veikia išskirtinai tik internete, o 16 proc. aplenkia Lietuvą ir pirmu ėjimu iškart žengia į užsienio rinkas. Kodėl kai kurios bendrovės praleidžia savo šalies rinką? Atsakymas paprastas. Pasirengti e. parduotuvę veiklai Lietuvos rinkoje ir veiklai, pavyzdžiui, Vokietijos rinkoje užima tiek pat laiko, tačiau rezultatas ir nauda, veikiant platesnėje rinkoje, tikėtina, bus geresnis“, – pavyzdį pateikia J. Pileckas.

 

Visą straipsnį skaitykite BZN Start