Naujienos

 

Ar elektroninėms parduotuvėms verta siūlyti motyvuojančius žaidimus, norint paskatinti pirkėjų lojalumą?

Data: 2024 m. gegužės 17 d.

Elektroninės parduotuvės, norėdamos padidinti konkurencinį pranašumą, taiko įvairias kūrybiškas strategijas. Viena įdomesnių strategijų yra žaidybinių elementų naudojimas elektroninėse pardavimo platformose. Šios strategijos esmė – įtraukti pirkėjus į įvairias žaidybines užduotis, kurias atlikę jie yra apdovanojami ženkleliais, virtualiomis dovanomis, reitinguojami lyderių lentelėse ir pan. Žaidybiniai elementai yra daug sudėtingesni nei nuolaidos, dovanos ar kitos naudojamos rinkodaros technikos, nes norint taikyti žaidybinius elementus reikalingi ne tik strateginiai, kūrybiniai, tačiau ir grafinio dizaino bei IT sprendimai.

 

Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto mokslininkai atliko tyrimą, finansuojamą Lietuvos mokslo tarybos, kuriuo buvo siekiama nustatyti, ar žaidybiniai elementai, kaip rinkodaros priemonė, motyvuoja pirkėjus pasirinkti tą pačią parduotuvę ateityje.

 

 

Tyrimo metu buvo apklausti elektroninių parduotuvių rinkodaros vadovai, siekiant išsiaiškinti, kaip jie vertina žaidybinių elementų naudojimą savo administruojamuose elektroniniuose versluose. Tyrimo dalyviai pagal nuomones dėl žaidybinių elementų naudos organizacijai pasiskirstė į dvi pagrindines grupes. Dalis jų neabejojo žaidybinių elementų nauda – anot šios grupės verslo atstovų, minėtieji elementai ne tik stiprina lojalumą, bet ir didina žinomumą bei pardavimus, kuria emocinį foną arba skatina vartotoją daugiau laiko praleisti internetinėje parduotuvėje. Vis dėlto reikia pažymėti, kad kita elektroninio verslo atstovų grupė žaidybinius elementus vertino skeptiškai: pasak jų, šių elementų naudojimas apkrauna organizaciją papildomomis užduotimis, jie yra nesvarbūs vartotojui ir nestiprina lojalumo, be to, žaidybinių elementų teikiamą naudą yra sunku išmatuoti. Didelė dalis respondentų paminėjo keletą kliūčių, ribojančių galimybes aktyviau diegti žaidybinius elementus elektroninėse parduotuvėse – tai finansiniai, žmogiškųjų išteklių, laiko ir techniniai aspektai. Nors didesnė dalis tyrimo dalyvių išreiškė palankią poziciją žaidybinių elementų atžvilgiu, jie pabrėžė žaidybinių elementų funkcinio pritaikymo svarbą, teigdami, jog šie turi būti suprantami vartotojams, kelti pozityvias emocijas, būti originalūs, tinkami tiksliniam segmentui ir derantys su rinkodaros tikslais.

 

 

Svarbu pastebėti, kad ne tik žaidybiniai, su materialiomis naudomis susiję elementai, tačiau ir visos tradicinės rinkodaros priemonės, tokios kaip akcijos, nuolaidos, kaupiamieji taškai, personalizuoti nuolaidų kodai, yra orientuoti į išorinę vartotojų motyvaciją, siekiant paskatinti vartotojų lojalumą. O žaidimai, orientuoti į vidinę vartotojų motyvaciją, gali nesukurti materialios naudos elektroninei parduotuvei, tačiau jie skatina pirkėjus sugrįžti ir praleisti joje daugiau laiko, tuo pačiu susipažįstant su siūlomu asortimentu ar prekių naujienomis.

 

 

Plačiau skaitykite čia