LiMA žiniasklaidoje

 

[Vakarų ekspresas] Kaip iš parduotuvės neišeiti tuščiomis kišenėmis?

Data: 2015 m. kovo 23 d.

Ar pastebite, kad kartais iš parduotuvės išeinate nešini daugiau pirkinių, nei planavote, o namie pasirodo, jog toli gražu ne visko, ką įsigijote, jums reikėjo? Greičiausiai taip nutiko todėl, kad nepaisėte loginio mąstymo, o pasidavėte prekybininkų triukams.

 

Vilionės - tikras mokslas

 

„Aš to triukais nepavadinčiau, tai yra mokslas, kaip efektyviai išeksponuoti ir parduoti savo prekes. Parduotuvės planuojamos pagal prekių išdėstymo principus. Pagal juos formuojami žmonių srautai, kad eidami prie būtiniausių prekių pirkėjai apeitų kuo didesnį plotą ir pamatytų kuo daugiau kitų prekių. Lentynose taip pat egzistuoja loginiai principai: akių aukštyje išdėstytos prekės geriausiai ir parduodamos, atitinkamai vaikiškos prekės sudedamos vaikų akių lygyje. Netgi įrengiamos kameros, kurios fiksuoja akių judėjimą ir pagal tai nustatomi karštieji taškai, kur turėtų būti geriausiai parduodama prekė. Kiekviena parduotuvė turi savo principus, lygiai taip pat bendrovės, gaminančios savo produktus, taiko savo logiką. Štai „Coca-Colos“ šaldytuve daugiau nei pusė vietos skiriama būtent šiam gėrimui, o kiti rikiuojasi gerokai žemiau ir jų yra mažiau“, - apie prekybininkų taikomas strategijas „Vakaro žinioms“ pasakoja Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas.

 

Pasak R.Buračo, reikia manyti, nemažai pirkėjų nežino, kad parduotuvėse taikoma spalvų, kvapų ir muzikos rinkodara ir kuriamos įvairios akcijos, žinoma, ne visuomet etiškos ir sąžiningos: „Už visus prekybininkus pasakyti būtų sunku, bet blogiausia, kai prekybininkas pirkėją laiko kvailiu. Pirkėjai yra pilietiški ir visuomeniški, tad labai greitai pamato ir praneša. Jei prekybininkai skelbia, kad atpigino šimtus prekių, pirkėjai tikrai ima tikrinti, ir pastebi, jei buvo apgauti ar akcija taikoma neperkamoms prekėms. Jei pirkėjas pastebi, kad yra apgaudinėjamas, jis pasirenka nebeiti į tą vietą - tai lemia pajamų mažėjimą prekybininkui.“

Skaitykite plačiau