LiMA žiniasklaidoje

 

Psichologai ir ekonomistai perspėja: euras nuo pirkimo manijos neišgelbės

Data: 2014 m. rugpjūčio 20 d.

Kad dvejopos kainos parduotuvėse lietuvio akiai neįprastas dalykas, supranta ne tik pirkėjai, bet ir verslininkai. Pasak Lietuvos marketingo asociacijos valdybos nario Ryčio Buračo, dar bent pusę metų ar metus žmonėms teks nuolat skaičiuoti mintyse, kokia iš tiesų yra produkto kaina valiuta, kuria jie pripratę viską matuoti. Rinkodaros ekspertas prognozuoja, kad kai kurių produktų mažesnio nominalo kainos kuriam laikui gali paskatinti žmones pirkti daugiau, o verslininkai gali tikėtis šiek tiek didesnių pardavimų, kol žmonės psichologiškai apsigaus ir pirks neva pigesnį daiktą.

R.Buračas primena, kad apsipirkimas ir pinigų leidimas yra neatsiejama nuo žmogaus psichologijos, kurią puikiai išmano verslininkai ir šios srities specialistai. Tam yra rengiami įvairiausi verslininkų triukai ir ištisos strategijos: "Rinkodaros požiūriu gražių kainų strategija, kai kaina yra 2,99 ar 9,95, naudojama 60-80 proc. atvejų nurodant kainas visame pasaulyje. Žinoma, įvedus eurą, ten, kur kainos dar nėra tam pritaikytos, kurį laiką jos bus sąžiningos ir rinkodaros požiūriu negražios, tačiau iš tiesų jos veikia, todėl anksčiau ar vėliau jos grįš. To, kas efektyvu ir veikia, vargu ar verslas kada nors atsisakys."

Skaitykite plačiau