LiMA žiniasklaidoje

 

[M360] Baudos prekybos tinklams: labiausiai nukenčia ne piniginė, o reputacija

Data: 2016 m. rugsėjo 28 d.

Keturi didieji prekybos centrai – „Maxima LT“, „Rimi Lietuva“, „Prisma LT“ ir „Norfos mažmena“ – buvo nubausti už klaidingos informacijos apie kainas ir nuolaidas pateikimą vartotojams. Rinkodaros ekspertų nuomone, tokios klaidos nebuvo tyčinės, bet prekybos centrai vis tiek nukentės: labiausiai ne dėl gautų finansinių baudų, o dėl žalos jų reputacijai.

 

Žala ilguoju laikotarpiu

 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šioms bendrovėms už vykdytą klaidinančią komercinę veiklą vartotojų atžvilgiu skyrė sankcijas nuo 1000 iki 4344 eurų. Taip nuspręsta ištyrus vartotojų skundus, kuriuose jie teigė, kad pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos, kurios kasoje nėra pritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė už kainą be nuolaidos.

Nors baudos dydis, įvertinus prekybos centrų veiklos mastus, atrodo nedidelis, rinkodaros ekspertai aiškina, kad prekybos centrai labiausiai nukenčia tikrai ne dėl tų kelių tūkstančių eurų, kuriuos tenka sumokėti.

 

„Iš principo didieji žaidėjai tokiais smulkiais nusižengimais nėra linkę užsiimti. Jie iš to didelio verslo, kažkokio kosminio pelno nepasidarys: žala įvaizdžiui bus didesnė nei realiai uždirbti pinigai. Prisimenu „Maxima” pati siūlydavo 5 litus tiems, kas pastebės neatitikimą ant produkto etiketės ir kasos čekių. Jie patys suinteresuoti, kad tokių dalykų nebūtų“, – įsitikinęs Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys, sertifikuotas marketingo vadovas (LiMA B) Rytis Buračas.

 

Daugiau skaitykite...