LiMA žiniasklaidoje

 

Kaip jaučiasi klientai ir kaip sėkmingai pritraukti jų dėmesį?

Data: 2021 m. sausio 28 d.

Siaučiant koronaviruso pandemijai, visi buvome priversti priprasti prie skaitmeninio gyvenimo: nuotolinių susirinkimų, apsipirkimo internetu, virtualių renginių. Be abejonės, tai turėjo įtakos žmonių emocinei būklei ir naujiems vartojimo įgūdžiams. Kaip po viso to jaučiasi klientai? Sausio 19 d. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertai dalinosi įžvalgomis  „Digital Marketing Update’21“ renginyje. 

 

Emocinė sveikata pablogėjusi 

Toliau siaučiant COVID-19 pandemijai, fizinis atstumas tapo ir socialine atskirtimi. Didžiosios metų šventės be artimųjų, tyla gatvėse ir biuruose kai kuriems tapo dideliu iššūkiu. „Delfi“ tyrimų ir įžvalgų vadovė Renata Mackevičienė taip pat teigia, kad koronaviruso sukelta situacija sukrėtė žmones. Praėjusių metų pabaigoje atlikti tyrimai parodė, kad dauguma žmonių vertina savo emocinę sveikatą kaip pablogėjusią. 

 

Nauji lūkesčiai prekių ženklams 

R. Mackevičienė pastebi, kad žmonės pasikeitė vertybiniu požiūriu. Tam įtakos turėjo susirūpinimas savo bei artimųjų sveikata, esama ir būsima finansine padėtimi.

„Dar anksti pasakyti, kokie mes išeisime iš visos šios situacijos, bet tyrimai mums rodo: pirma, žmonės yra susirūpinę ir didžiausią susirūpinimą jiems kelia sveikata: ir savo, ir artimųjų. Antras dalykas – finansinė padėtis: būsima ir esama.

Pasak jos, kalbant apie finansinį rūpestį, naujos pirkimo arba nepirkimo patirtys: „Žmonės apgalvotai leidžia savo pinigus, tai leidžia jiems sutaupyti. Bet bendrai sutariame, kad šioje sukrečiančioje situacijoje vertybiniai dalykai pasidaro labai svarbūs. Vartotojai iš krizės išeis su aukštesniais vertybinių standartų reikalavimais ir lūkesčiais prekių ženklams.“ 

 

Tendencijos – trumpalaikiai sprendimai 

Agentūros „DDB Vilnius“ kūrybos vadovas Adomas Jazdauskas, dirbantis su dizaino ir ženklodaros projektais, siūlo aklai nesekti tendencijų. Jo nuomone, visi pradeda atrodyti vienodai ir tai yra didžiulė problema.

„Kokia problema su visais „trendais“? Pirma, jie greitai pasensta. Galbūt vieni „trendai“ užsilaiko ilgiau, tai gali būti ir dveji, treji metai, kai kurie „trendai“ būna net ir kokius penkerius metus. Jei labai seksite dizaino „trendus“, tai su jais pasens ir jūsų prekių ženklas. Kitas dalykas – visi pradeda atrodyti vienodai. Jei pažiūrėtume bendrai, kaip atrodo, tai daugumos prekių ženklų socialiniai profiliai atrodo labai vienodai, visi naudoja tas pačias spalvas. Nėra jokio išskirtinumo ir tiesiog visi taip supanašėję, kad visiškai neišsiskiria. Man atrodo, stabilumas ir išskirtinumas yra gerokai svariau negu atrodyti tuo metu labai madingai. Dizainas turėtų remtis prekių ženklo strategija ir pozicionavimu, o ne kažkokiais madingais „trendais“, nes jie ateina ir išeina“, – pasakoja A. Jazdauskas.

 

Daugiau skaitykite: „Bzn Start“