<

Naujienos

 

Nauja „Google“ reklamos politika – naujas iššūkis reklamos davėjams

Data: 2020 m. rugsėjo 09 d.

Mažamečių sveikatinimo tikslu „Google“ draus reklamuoti maistą bei gėrimus, turinčius didelį kiekį saldiklių, druskų bei riebalų. Į reklamuoti draudžiamų maisto produktų sąrašą patenka tokios prekės kaip, pavyzdžiui, sviestas, sausainiai, šokoladai, bandelės, konservuoti vaisiai, vaisių juostelės su cukrumi, be abejo, ir visas „greitas“ maistas: sumuštiniai, dešrainiai, picos ir t.t. Sąraše, be kita ko, galima aptikti ir tokių produktų, kurie, rodos, nėra tokie nuodėmingi: medus, agavų sirupas, kokosų aliejus. Sąrašas nėra baigtinis ir jeigu „Google“ atrodys, jog vienas ar kitas produktas gali daryti neigiamą įtaką mažamečių sveikatai – jo matomumas vaikiškai auditorijai bus draudžiamas.

 

Minėti ribojimai bus taikomi „Youtube“ kanale bei visuose kituose „Google“ reklamos kanaluose, kurių yra tikrai nemažai. Kokiu būdu „Google“ įgyvendins HFSS politiką? Jeigu mažametis prisijungs prie „Youtube“ paskyros, jis paprasčiausiai nematys draudžiamos reklamos, vadinasi, informacija apie vaiko amžių bus nustatoma pagal registracijos metu pateiktą informaciją. Tuo atveju, jeigu naršymas „Youtube“ vyks neprisijungus – tokia reklama bus nerodoma automatiškai. Taigi tik prisijungę jau 18-mečiai turės galimybę matyti naujo super mėsainio reklamą.

 

„Google“ pateikia ir pavyzdinį sąrašą produktų, kuriuos bus galima reklamuoti vaikams: 100 proc. sultis, vandenį, gėrimus be jokių saldiklių, džiovintus vaisius ir daržoves be pridėtinių cukrų ir kt. Įdomus pastebėjimas tas, kad bus galima reklamuoti mėsą, kurioje nėra pridėtinio cukraus ar druskos – sunkiai įsivaizduojamas atvejis gamybos procese.

Vis dėlto, tam tikrais atvejais, sąraše esantį maistą bus galima pamatyti reklamoje, pavyzdžiui, kai reklamos tikslas sveika mityba ar turizmo paslaugos. Nesveikas maistas bus matomas ir maisto gamybos laidų anonsuose. Bendrai kalbant, draudžiamą reklamuoti maistą bus galima pateikti reklamuojant tas paslaugas, kurios nėra tiesiogiai susijusios su reklamuoti draudžiamais produktais bei toks maistas parodomas atsitiktinai bei trumpai. Be to, tokių įmonių prekių ženklai bei pavadinimai bus matomi minėtuose kanaluose, jeigu ta įmonė remia kažkokį svarbų visuomeninį renginį ar iniciatyvą, užsiima labdara.

 

Kaip nurodytas reklamos draudimas paveiks reklamos davėjus? Visų pirma, reklamos davėjai privalės save deklaruoti „Google“ kaip draudžiamos reklamos davėjas, o pasirodžiusios draudžiamos reklamos bus apribojamos, kol pažeidimas nebus pataisomas. Reklamos davėjai bus priversti ieškoti ne „Google“ kanalų draudžiamai reklamai, o galbūt tapti dar išmoningesniais ir pritaikyti leidžiamas išimtis.

 

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/nauja-google-reklamos-politika-naujas-issukis-reklamos-davejams.d?id=85190129