Naujienos

 

Kaip koronavirusas keičia reklamą

Data: 2020 m. balandžio 06 d.

Lietuvoje ir pasaulyje daugėjant užsidariusių namuose gyventojų, vis daugiau reklamdavių kelia sau klausimą, ar verta dabar reklamuotis.

Pasak rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid– 19 Barometer“, tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.

 

64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.

 

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – išplatintame pranešime teigia Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.

 

Vertina taip pat

 

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.

 

95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

 

„Tarkime, antibakterinių servetėlių reklama, reikšmingai padidino savo įtraukimo rodiklį, nes šiuo laikotarpiu apskritai padidėjęs dėmesys higienai. Nors reklamoje koronavirusas neminimas, (beje, net 75% vartotojų nepageidauja reklamoje koronaviruso temos eksploatavimo), jis automatiškai susiejamas su dabartiniu kontekstu“, – pastebi G. Juronienė.

 

Pasak jos, velykinių saldėsių reklama, kurioje buvo naudojamas saikingas humoras, vartotojų įvertinta palankiai, nepaisant to, jog 40% vartotojų teigia, kad dabar netinkamas metas pokštauti reklamose.

 

Pasak tyrėjų, daugeliu atveju, reklamdaviai turėtų tęsti reklamą, nes tai padeda klientams emociškai atsiriboti nuo krizės, o taip pat suteikia informacijos apie prekes ar paslaugas, kurios gali vartotojams praversti šiuo laiku, palengvinti buvimo namuose laiką, padėti apsipirkti ar pagelbėti su dabar iškylančiais rūpesčiais.


Straipsnį skaitykite „Verslo žinios“