Naujienos

 

Laura Domarkė. Ką daryti, jei marketingo strategiją reikia dėti į stalčių geresniems laikams?

Data: 2020 m. balandžio 16 d.

Šiandien nenoriu su jumis dalintis įžvalgomis, kaip visiems sudėtinga. Verslų apyvartos menksta ar didėja kartais, spaudimas auga, vadovai bei darbuotojai pasimetę ir sunerimę dėl ateities. Apie tai šnekama visokiuose lygmenyse: teoriniame, praktiniame ir net mistiniame.

 

Šiandien jūsų klausiu: tai ką darome, kolegos? Ką daryti, kai vadovai nusprendžia perskirstyti, sumažinti ar iš viso nubraukti reklamos biudžeto eilutę? Ką daryti, kai marketingo strategiją „tenka“ padėti į lentyną „geresniems laikams“, nes dabar „reikia taupyti“?

 

Deja, įmonės dažnai taupymą pradeda nuo marketingo biudžeto. Vis dėlto, jei sakyčiau „stovėkite tvirtai, neleiskite mažinti, atšaukti kampanijų, stabdyti darbų“ – elgčiausi nesąžiningai. Žemė po kojomis tikrai juda, tačiau tiesa ta, kad drebėjimui pasibaigus liks 2 tipų organizacijos:

 

Tos, kurios drebėjimo metu „proaktyviai“ ruošėsi ir pasiruošė gerai apgalvotą strateginį atsistatymo planą;

 

Tos, kurios pliku užpakaliu stovės šaltyje viduryje ofiso pamatų ir bandys susirasti rangovus, kurie atstatys visą pastatų kompleksą per 3 dienas.

 

Situacija tikrai nėra pati paprasčiausia. „AdDramoje“ apgalvojome, kokiais universaliais patarimais galėtume su jumis pasidalinti:


1. Sustokite. Šviežiomis akimis, objektyviai peržiūrėkite savo strategiją ir buvusias bei esamas taktikas.

 

2. Stebėkite. Ar atkreipėte dėmesį, kad tie prekių ženklai, kurie iki šiol komunikavo nuosekliai, dabar turi daug didesnę įtaką bei adaptuojasi lengviau? Kaip niekada gerai matomi rezultatai tų, kurie daugelį metų investavo į vartotojo pasitikėjimo didinimą bei tvirto kontakto kūrimą. Ir tai natūralu. Šoko ir neapibrėžtumo kontekste vartotojai bando atsiremti į tuos, kurie yra surinkę pasitikėjimo taškų, kad užsitikrintų nors minimalų saugumą. Jei šių namų darbų neatlikote, neabejoju, kad dabar jaučiate pasekmes. Stebėkite, ką daro jūsų konkurentai, kaip keičiasi aplinka, kokių sprendimų iš jūsų vartotojas nori dabar bei kaip galite tai integruoti į ilgalaikę savo strategiją.

 

3. Koreguokite. Sustojote, peržiūrėjote strategiją, susirinkote informaciją ir... nededate marketingo strategijos į stalčių geresniems laikams, o koreguojate. Koreguojate taktikas, pardavimų planus, pakeičiate nelogiškas biudžeto eilutes. Atkreipiu dėmesį: nebraukiate, o koreguojate. Strategija savaime yra ilgalaikis planas. Dėl karantino ar artėjančios ekonominės krizės įmonės vertybės bei misija nepasikeičia. Na, nebent iš esmės pakeitėte savo paslaugas. Jei ne – koreguokite taktikas, bet toliau tęskite strategijos įgyvendinimą.

Natūralu, kad dalį suplanuotų veiksmų šiuo metu tenka pritaikyti esamos dienos aktualijoms, tačiau juk jau dabar žinote, kad bus pokarantininis laikotarpis ir jau dabar suprantate, kad prasidės ekonominė krizė. Jei dar nepasiruošėte – pradėkite dabar. Kai ateis laikas startuoti, teliks adaptuotis, o ne ieškoti naujų sprendimų per vieną naktį.

 

4. Imkitės veiksmų. Šiame žingsnyje marketingo žmonėms reikės parodyti tvirtą stuburą ir pakovoti už savo sprendimus. Matau, kiek daug vadovų nerimaudami palieka tik būtinąsias išlaidas ir pamiršta, kad pašto karveliais savo klientų nepasieks. Arba komunikuoja tik pardavimų žinutes, pamiršdami, kad šiuo metu vartotojai ieško rūpesčio, užuovėjos ir stabilumo. Marketingo vadovai šiuo metu turi parodyti visą savo profesionalumą, sąmoningai ieškoti pagalbos srityse, kuriose trūksta kompetencijų, ir padėti savo įmonei ne vien išgyventi dabartinį etapą, bet ir ruoštis ateinančiam.

 

Ilgalaikėje perspektyvoje ir kovoje dėl klientų dėmesio laimės tie prekių ženklai, kurie šiuo metu parodys empatiją, supratimą ir susikoncentruos į vartotojo poreikius, o ne tik į trumpalaikį išgyvenimą.

Straipsnis iš „M360“