Naujienos

 

Marketingo darbo rinkos ateitis: pastovios prioritetų rokiruotės ir žaibiškos adaptacijos poreikis

Data: 2021 m. vasario 17 d.

Šiandien marketingo darbo rinkoje galime sutikti net keturias kartas – nuo pradedančiojo socialinių tinklų administratoriaus iki greitai 60-metį švęsiančio marketingo eksperto, teikiančio paslaugas verslui, vasario 8 d. vykusios infosesijos apie tarptautinius LiMA kvalifikacinius marketingo kursus pasakojo „Master Class Lietuva“ vadovė Laura Duksaitė-Iškauskienė.

 

„Po nepriklausomybės atrodė, kad sėkmė slypi vadyboje, tačiau vos po 10 metų ėmė klestėti statybų sektorius. Šiandien didžiulės perspektyvos numatomos IT industrijoje. Žiūrint į aktualijas, didelę reikšmę įgavo skaitmenizavimas – e. prekyba kuria vis daugiau darbo vietų skaitmeninio marketingo specialistams. Visi šie pokyčiai įvyko per 30 metų, todėl galvojantys apie karjerą marketingo srityje turėtų įvertinti srities siaurumą – kadangi čia dirbsime daugybę metų, kyla klausimas, kaip prisitaikysime prie tokiais tempais besikeičiančios darbo rinkos?“, – teigė vadovų atrankos ekspertė.

  

 

Ištikimybę keičia staigi adaptacija

 

Pasak L. Duksaitės-Iškauskienės, šiuo metu marketingo darbo rinkoje vyksta didžiulė konkurencija tarp naujų specialistų ir jau patyrusių žmonių, kurie yra ištikimi vienai organizacijai ir jos nepalieka tol, kol jų neatleidžia arba tenka išeiti į pensiją. Tokių žmonių šiandien yra apie 12-15 proc., tačiau jų vis mažės.

„Taip pat konkuruojama ir su profesijai ištikimais specialistais – toje pačioje srityje ilgametę patirtį turinčiais ekspertais, profesionaliais projektų ir marketingo vadovais. Dažnu atveju jie yra baigę studijas, dirba marketingo srityje ir norėtų čia likti toliau. Būtent tokio išmanymo reikia darbo rinkai, kuri siekia pereiti į skaitmeninę industriją, tad jų darbo kėdės nebraška“, – sakė „Master Class Lietuva“ vadovė.

Jos teigimu, į darbo rinką tik žengiantys jaunieji specialistai, gimę jau 2000 m., savo profesijai ar vienai organizacijai bus mažiau ištikimi: „Ateityje profesinių kompetencijų poreikis keisis daug greičiau, o specialistai privalės taip pat greitai adaptuotis. Pavyzdžiui, marketingo eksperto sritis jau dabar labai stipriai siaurėja ir gilėja.“

 

 

Augs B2C marketingo ekspertų ir laisvai samdomų darbuotojų poreikis

 

Anot vadovų atrankos ekspertės, šiandien rinkoje labiausiai yra vertinamos trys sritys: verslas klientui (B2C) gamyba, B2C prekyba ir B2C paslaugos, o šiose organizacijose dirbantys marketingo vadovai bus labiausiai vertinami dėl jų patirties.

„Dalis šių organizacijų yra užsienio kapitalo įmonės, o jose dirbęs asmuo įgyja stiprią analitinę, produkto, paslaugos kūrimo patirtį. Šios trys industrijos yra bene geriausia mokykla ir perspektyviausias startas į kitas pozicijas, tiek pradedančiajam, tiek jau esamam ekspertui. Patekus į tokią organizaciją, svarbu išsinešti pačią geriausią praktiką, kurią būtų galima diegti kitur“, – teigė pašnekovė.

Vadovų samdos ekspertė pratęsia, kad rinkoje ir toliau augs laisvai samdomų darbuotojų poreikis, o tokie mokymai kaip LiMA tarptautiniai kvalifikaciniai marketingo kursai leidžia auginti ir gilinti profesinę kompetenciją dirbti savarankiškai.

„Laisvai samdomi darbuotojai ir toliau teiks paslaugas organizacijoms, nes tai marketingo vadovams nuo pečių nuima dalį naštos. Kadangi jų komandos dažnai keičiasi, o laisvai samdomi specialistai jau turi įgūdžių ir gali teikti paslaugas ilgesnį laiką. Tai organizacijai dažnu atveju daug naudingiau, nei mokyti pradedantįjį marketingo specialistą, kuris šioje vietoje išdirbs tik iki pusantrų metų.

Apskritai skaičiuojama, kad jauno darbuotojo darbo trukmė vienoje organizacijoje siekia tarp vienerių ir pusantrų metų, šis laikas ilgėti pradeda tik vyresnių nei 30 m. žmonių tarpe“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė.

 

 

Darbas marketingo srityje – nuolatinis mokymasis

 

L. Duksaitė-Iškauskienė pažymi, kad marketingo sektoriuje egzistuoja ir amžiaus problema, nes 50-metį perkopusiems vadovams tampa sunku susirasti kitą vadovaujantį darbą: „Samdytojai mano, kad vyresni žmonės sunkiau prisitaiko, o marketingo srityje, ypač šiandien, tai yra būtina. Nuolat besikeičianti sritis reikalauja nesibaigiančio mokymosi, nes niekada negali žinoti, kada teks konkuruoti su už tave 20-čia metų jaunesniu specialistu.“

Anot pašnekovės, vienas svarbiausių aspektų siekiant prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios marketingo srities – nuolatinis mokymasis bei, esant poreikiui, gebėjimas „atmokti“ – nebeveikti prieš tai naudotais veiklos būdais.

„LiMA tarptautiniai kvalifikaciniai marketingo kursai gali tapti viena iš stotelių ilgame mokymosi kelyje, nes tik pastoviai augantis, į priekį judantis ir gebantis „atmokti“ senus ir išmokti naujų įgūdžių specialistas ar vadovas galės džiaugtis sėkminga karjera“, – pasakojo ekspertė.

 

 

Artimiausia tarptautinių LiMA kvalifikacinių marketingo kursų pradžia – vasario pabaiga, o plačiau apie tarptautinius kursus skaitykite čia

Daugiau skaitykite: „M360“