Naujienos

 

Mokamas skaitmeninis turinys vaikams jau tapo norma ir kitos pasaulinės turinio tendencijos vaikų turiniui

Data: 2022 m. balandžio 19 d.

Skaitmeninis turinys per pandemiją tapo įprasta preke, už kurią tėvai noriai moka; laikas, vaikų praleidžiamas prie ekrano, taip pat ilgėjo, tačiau tai nebelaikoma vienareikšmiškai blogu laiko leidimu. Išmaniuosiuose įrenginiuose vaikai ne tik pramogauja, bet mokosi, žaidžia ir bendrauja su bendraamžiais. Tai – tik keletas įžvalgų iš vieno žymiausių televizijos bei turinio kūrėjų kasmetinio renginio MIP TV, neseniai pasibaigusio Kanuose ir sutraukusio rinkos profesionalus iš viso pasaulio.

Šiemet renginyje pirmą kartą žiūrovo bei lankytojo teisėmis dalyvavo ir lietuviai – jau šį rudenį minėto renginių ciklo renginyje, dedikuotame būtent vaikiškam turiniui, – debiutuosiančios Kakės Makės komanda į užsienio rinkas žengia su tarptautiniu vardu Nelly Jelly. Šiam prekių ženklui tarptautinėje rinkoje atstovaujančios „NJ World“ vadovė Simona Krasauskienė pranešime žiniasklaidai dalijasi 3 svarbiausiomis turinio vaikams tendencijomis, visų aptarinėtomis MIP TV balandžio pradžioje.

Tarp vaikų sėkmingiausi prekių ženklai – skaitmeniniai
 
MIP TV – vienas didžiausių kūrėjų industrijos renginių, kuriame ne tik parduodamas ir ieškomas turinys televizijai ir jos atmainoms, bet ir apžvelgiamos naujausios tendencijos bei ryškiausios sėkmės istorijos. Čia galima sutikti ir žymiausių pasaulio kanalų atstovų. Štai buvęs „Disney+“ eksporto padalinio vadovas patvirtino šio kanalo plėtrą į Lietuvą dar šiemet, o HBO plėtros padalinio vadovas patikino, kad jų turinys bus pasiekiamas 190-yje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, iki 2026 m.

Turiniui vaikams MIP TV skiriamas dėmesys kaip didelei auditorijai, kuri pagal naujausius tyrimus dažniau renkasi serialus, o ne vieną ilgą filmą, be to, yra visaverčiai turinio vartotojai ir vis dažniau – jo kūrėjai.
 
Skaičiuojama, kad net 4 iš TOP 5 pasaulinių prekių ženklų, populiarių tarp 6–15 metų vaikų, yra skaitmeniniai. Tai – „Facebook“, „Snapchat“, „Roblox“, „Pokemon“. Na, o vienintelis fizinis prekių ženklas, neužleidžiantis savo pozicijų TOP‘e yra LEGO.

Prekių ženklų skaitmeninis kuriamas turinys dažnai skiriamas ne tik pramogauti, bendrauti, bet ir edukuoti. Tai, kad pramogos ir edukacijos derinimo strategija ateityje bus sėkmingiausia, liudija ir tokie milžinai kaip „Cocomelon“. Jų turinys platformoje „Neflix“ tampa antru populiariausiu pagal peržiūras iš visko, ką visoms auditorijoms pasiūlo ši platforma. Negalima nepastebėti ir to, kad tokio vaizdinio turinio sėkmė reiškia, kad prekių ženklas suburia milžiniškas auditorijas fiziniame pasaulyje ir gali sėkmingai vystyti licencinį verslą perkeldamas vaikų mylimus personažus į trimatę erdvę, kurdamas produktus ir paslaugas.

Beje, diskutuojant apie mažuosius žiūrovus, Alfą kartą, gimusią po 2010 m., ji vis dažniau priskiriama Generation NOW auditorijos kategorijai, kurios pavadinimas žymi šios kartos turinio vartojimo įpročius.

Pilną „M360“ straipsnį skaitykite čia.