Naujienos

 

Marketingo specialistai kritikuoja valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo projektą

Data: 2015 m. sausio 22 d.

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) išreiškė susirūpinimą dėl Seime svarstomo Valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo projekto, galinčio turėti neigiamos įtakos Lietuvos verslui. Pasak specialistų, siekis šalia prekių ženklų žymėti prekybos ar paslaugos teikimo vietą ar bendrinį pavadinimą lietuvių kalba, įveda naujus perteklinius reikalavimus verslui ir yra betikslis.

 

„Siūloma 17 straipsnio formuluotė reiškia, kad šalia prekės ženklo reikalaujama parašyti prekių ar paslaugų kategoriją, pavyzdžiui nurodyti, kad tai yra degalinė, parduotuvė ar kioskas, – teigia LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. – Manome, kad šis reikalavimas yra netikslingas – juk pats prekės ženklo savininkas yra suinteresuotas pritraukti vartotojus ir sprendžia kokie užrašai reikalingi. Daugumai prekės ženklų prierašai tiesiog taps pertekline informacija, mažinančia paties ženklo matomumą. Papildoma informacija nėra naudinga nei užsienio svečiams, nei Lietuvos gyventojams.“

 

S. Bartkus pabrėžia, kad kritika išreiškiama ne dėl visų užrašų lietuvių kalba ar paties Valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo poreikio, o dėl prievartinio reikalavimo rašyti kategorijos pavadinimą šalia prekės ženklo.

 

Priverstinis kategorijos rašymas šalia prekės ženklo, pasak marketingo specialistų, ne tik reikalautų papildomų lėšų tiek iš didžiųjų įmonių, tiek iš smulkaus ir vidutinio verslo, bet ir būtų betikslis. LiMA atstovų teigimu, šiuo metu galiojanti viešųjų užrašų tvarka yra teisėta, pagrįsta, nuosekli ir nekelianti praktinių problemų, o verslininkų nurodoma informacija šalia prekės ženklo ar kitoje vietoje – išsami ir aiški vidutiniam vartotojui. Taigi, naujo įstatyminio reikalavimo  įtvirtinimas neatneštų realios naudos vartotojams ir sudarytų papildomų rūpesčių verslininkams, kuriems dabartinis įstatymo projektas atrodo painus ir keliantis nemažai klausimų dėl jo įgyvendinimo bei kontrolės.

 

Lietuvos marketingo asociacija pabrėžia, kad siekiant didinti Lietuvos konkurencingumą Europos Sąjungoje ir pasaulyje, svarbu užtikrinti, naujai kuriamų įstatymų reikalavimų konkretumą, įpareigojimų verslo subjektams pagrįstumą ir papildomos naštos mažinimą. Manoma, kad dabartinis įstatymo projektas turi nemažai spragų, todėl turėtų būti koreguojamas atsižvelgiant į išsakytą kritiką.

 

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) įkurta 2004 m. Šiuo metu LiMA vienija 629 marketingo ir komunikacijos srityse dirbančius specialistus. Asociacijos skyriai veikia Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

 

Kontaktai žiniasklaidai:

RsV agentūra AD VERUM

Tel. +370 5 2336561

El. paštas adverum@adverum.lt