Naujienos

 

„Influencerių“ rinkodara savarankiškai – ar tai įmanoma?

Data: 2018 m. lapkričio 19 d.

– Kokiam verslui labiausiai tinka influencerių rinkodara? Kam atneša geriausią, aiškiausiai išmatuojamą naudą, kokios temos nuomonės lyderių yra daugiausiai?

 

Sudėtinga surasti verslą, kuris negalėtų naudoti influencerių rinkodaros. Influenceriai yra tokie patys vartotojai kaip mes, kurie naudoja produktus ar paslaugas ir gali pasidalinti savo nuomone apie tą produktą, kaip mes tai darome su savo draugais. Skirtumas tik toks, kad influencerio nuomone pasitiki žymiai platesnis ratas žmonių, kurie nebūtinai asmeniškai pažįsta influencerį.

 

Žinoma, jei verslas parduoda plataus vartojimo prekes kaip maisto, drabužių, grožio ir panašiai, yra tūkstančiai influencerių, kuriuos lengviau surasti ir įkalbėti išbandyti produktą bei pasidalinti nuomone socialiniuose tinkluose. Jei teikiate į verslą orientuotas paslaugas, potencialių influencerių ratas sumažėja, juos sunkiau atrasti ir įkalbėti, dėl to tam reikia skirti didesnius resursus, bet ir grąža yra nepalyginamai didesnė, lyginant su kitais rinkodaros kanalais.

 

– Kokia Lietuvos influencerių demografija? Kiek jų yra Lietuvoje. Kokia jų dalis yra merginos, o kokia – vaikinai?

 

– Didžioji dalis prekių ženklų ar agentūrų dirba su gerai žinomais socialinių tinklų vartotojais –didžiaisiais influenceriais, dažnas kriterijus – sekėjų skaičius. Problema, kad dešimtys prekių ženklų dirba su tais pačiais top 30-50, neretai net konkuruojantys ženklai patenka į to paties influencerio srautą. Žmonės pradeda mažiau dėmesio kreipti į didžiųjų influencerių rekomendacijas, nes pernelyg didelis jų kiekis sumažina pasitikėjimą.

 

Prekiniai ženklai, suvokę šią problemą, pradeda medžioti mažesnį sekėjų skaičių turinčius vartotojus, vadinamus mikro influencerius. Jie dažnai turi nuo 1 iki 10 tūkst. sekėjų, labai aiškiai išreikštus pomėgius, ir žymiai didesnį sekėjų įsitraukimą nei žvaigždės. Tokių mikro influencerių Lietuvoje skaičiuojame 8-10 tūkstančių, šis skaičius auga, nemaža jų dalis pirmą kartą gauna pasiūlymus uždirbti už autentiško turinio apie produktą ar paslaugą sukūrimą ir pasidalinimą savo paskyroje. 80 proc. mikro influencerių yra moterys, 21-35 metų.

 

Daugiau skaitykite čia.