Naujienos

 

Raktiniai žodžiai komunikuojant karinių konfliktų metu: tikslumas ir empatija

Data: 2022 m. kovo 08 d.

Visame šiame informacijos sraute lengva paklysti ne tik pavieniam žmogui, bet ir verslui, kurį užklupo klausimas, kaip nuo šiol vykdyti įmonės ar organizacijos komunikaciją.

„Ukrainos užpuolimas – kaip niekad arti mūsų: ne tik lokacijos atžvilgiu, bet ir todėl, kad šiuolaikinės technologijos leidžia matyti ir jausti karą taip, tarsi būtume jo epicentre. Todėl komunikacijos vaidmuo tampa vis didesnis ir svarbesnis, nes turi atliepti tiek norą žinoti, tiek su tuo žinojimu kylančias emocijas bei jausmus, kurie karo atveju – tikrai ne patys lengviausi“, – pranešime žiniasklaidai pabrėžia komunikacijos agentūros „Blue Oceans PR“ vadovė Raminta Lilaitė-Sbalbi. Ji pataria, kokiomis gairėmis vadovautis verslui komunikuojant šiuo laikotarpiu.

Adaptacija. Laikas pamiršti iki tol planuotas komunikacijos strategijas ir veiksmus – vertėtų juos peržiūrėti per šiandienos įvykių prizmę ir adaptuoti arba visiškai atnaujinti. Šiomis dienomis svarbiausia – išreikšti savo poziciją ir palaikymą visomis įmanomomis priemonėmis. Tyla tokioje situacijoje gali būti suprasta kaip susitaikymas su situacija, todėl svarbu reaguoti greitai, o komunikacijos veiksmus tampriai derinti prie nuolat besikeičiančių aplinkybių.

Krizė vs. galimybė. Pandemija jau daugelį pamokė, kad krizinėje situacijoje visi galime skirtingai padėti. Ne išimtis – ir šiuo metu vykstantys įvykiai. Dabar – tinkamas metas sutelkti kūrybines jėgas ir galvoti, kaip prisidėti prie pagalbos Ukrainai, tam pasitelkiant ir vaizdinę bei žodinę komunikaciją. Vilniaus savivaldybės iniciatyva pervadinti gatvę, kurioje įsikūrusi Rusijos ambasada, Ukrainos didvyrių vardu; iliustratorius, dizainerius ir fotografus visame pasaulyje vienijanti platforma „Creatives for Ukraine“ sukurta lietuvių kūrybininkų; gidas su aktualia informacija į Lietuvą atvykstantiems ukrainiečiams — tik keletas pavyzdžių, kaip kiekviena įmonė ar organizacija savo veiklos rėmuose gali atrasti unikalių ir veiksmingų sprendimų.

Tikslumas ir aiškumas. Informacijos srautas šiuo metu yra didžiulis, todėl komunikuodami pirmenybę teikite tikslumui ir aiškumui. Nepalikite vietos interpretacijoms, nes didžiajai daliai komunikacijos vykstant ne gyvai, didesnė ir rizika, kad būsite klaidingai suprasti. Todėl reikėtų rinktis tinkamus ir tikslius, apgalvotus žodžius bei teiginius. Naudingi tokios jautrios, bet aiškios ir konkrečios komunikacijos pavyzdžiai gali būti humanitarinės ir kitokios pagalbos organizacijos — Lietuvos Raudonasis Kryžius, Aukok.lt, kurie vengia itin ilgų tekstų, šauktukų ir didžiųjų raidžių naudojimo, kalboje vyrauja pozityvūs teiginiai, adresuojamos ir aiškiai įvardijamos emocijos ir jausmai („šiuo metu dauguma jaučiame nerimą, liūdesį ir neužtikrintumą“), tuo pačiu konkrečiai įvardijant faktus, akcentuojama bendrystė ir ryšio kūrimas.

Visą „M360“ straipsnį rasite čia.