Naujienos

 

Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

Data: 2020 m. spalio 19 d.

Kartu nemenka dalis respondentų šiemet planuoja sutaupyti: atsisakyti kelionių ir mažiau išleisti šventiniams rūbams. Kita vertus, vienas iš dešimties sako, kad Kalėdų šventei namuose ir pačių namų puošimui išleis daugiau nei praėjusiais metais, rodo IKEA užsakymu atlikta tyrimų bendrovės „Norstat“ apklausa.

 

Tyrimas rodo, kad 70% respondentų mano, kad pandemija paveiks kaip švęsime Kalėdas: penktadalis tikisi kardinalių pokyčių, kas antras planuoja, jog prisitaikyti reikės, tačiau pokyčiai nebus drastiški.

 

„Vyrai respondentai kategoriškesni: tarp manančiųjų, kad Kalėdos bus kardinaliai skirtingos jų yra daugiau nei moterų. Tuo tarpu moterys planuoja pradėti šventėms ruoštis iš anksto, kone 40% respondenčių įvardijo, kad dovanų šiemet pradės ieškoti anksčiau“, – tyrimą komentuoja Jolita Juodzevičienė, IKEA Lietuva rinkos vadovė.

 

Vardydami, kam didžiausią įtaką gali padaryti pandemija, dauguma respondentų nurodo šeimos susibūrimus ir renginius.

„Respondentai teigia, kad pirmiausia dėl rizikos atsisakys didesnių šeimos narių, giminių ir kitų artimųjų susibūrimų, draugų lankymo (apie 60%). 58% mano, kad teks sumažinti dalyvavimą kalėdiniuose renginiuose: mugėse, koncertuose“, – vardina J. Juodzevičienė.

 

Tačiau pandemija nepaveiks dažniausių šeimų kalėdinių tradicijų: keitimosi dovanomis, kalėdinės eglės puošimo, namų dekoravimo, šventinio stalo dengimo ir maisto ruošimo kartu.

 

Mažiau rūbams ir kelionėms

 

Kone 60% respondentų įvardija, kad šiais metais jų išlaidos Kalėdoms išliks tokios pačios arba šiek tiek augs. Likusi tyrimo dalyvių dalis įvardija, kad išlaidas mažins. Daugiausia Lietuvos gyventojai tikisi sutaupyti atsisakę kelionių ir šventinių rūbų pirkimo.

 

„Paklausti, kur šiemet išleis mažiau, respondentai įvardija keliones (45%), šventinę aprangą (38%). Kita vertus, vienas iš dešimties yra nusiteikęs išleisti daugiau: maistui, namų puošimui, namų atnaujinimui“, – skaičiuoja IKEA atstovė.

 

Didžioji dalis kalėdinių išlaidų bus skirta dovanoms: kas antras planuoja joms išleisti iki 100 Eur, kone 70% teigia iki 100 Eur išleisiantys šventiniam stalui, o namų dekoracijoms didesnė dalis respondentų planuoja skirti iki 60 Eur.

 

Savo ruožtu ne vienas prekybos centras – ir IKEA, ir CUP, ir „Ozas“ ir t.t. – jau pradėjo kalėdines kampanijas, bandydami paskatinti pirkėjus dovanas įsigyti anksčiau.


Daugiau skaitykite čia.