Naujienos

 

KO REIKIA TOBULAM SKAITMENINĖS RINKODAROS SPECIALISTUI?

Data: 2021 m. spalio 26 d.

Anot pranešėjo, visiems reikia rinkodaros specialistų, tačiau niekam nebereikia pardavėjų. Ekspertas įsitikinęs, jeigu esate aukštos kvalifikacijos rinkodaros specialistas, savireklamos jums nebereiks.

 

„Viena priežasčių, kodėl skaitmeninės rinkodaros specialistai tapo tokie geidžiami – pandemija. Ji privertė didelę dalį verslų keltis į elektroninę erdvę. Kita priežastis – startuoliai, kurie nuolat „vagia“ darbuotojus“, – šypsosi pranešėjas.

 

Taip mylimi ir geidžiami vienaragiai ar link šio titulo artėjantys startuoliai, M. Leknicko teigimu, gavę finansinę injekciją, turi didelį rinkodaros biudžetą ir gali sau leisti persivilioti perspektyviausius specialistus.

 

„Dažniausiai geri rinkodaros specialistai „pavagiami“ iš agentūrų, tuomet agentūroms tenka ieškoti, kuo juos pakeisti, ir taip sukasi ratas. Skaitmeninės rinkodaros sektorius yra perkaitęs. Dar blogiau – tai lemia ne visada adekvačius sprendimus“, – teigia pranešėjas.

 

M. Leknickas sako, kad šiomis dienomis skaitmeninės rinkodaros sektorius veikia tokiu principu – viską reikia daryti greitai, čia ir dabar, o tam, kad užduotys būtų atliktos greitai ir kokybiškai, būtini specifiniai specialisto įgūdžiai.

 

„Kietieji“ įgūdžiai

 

M. Leknickas pasakoja, kad geram skaitmeninės rinkodaros specialistui yra būtina išsiugdyti „kietuosius“ (angl. hard skills) įgūdžius. Specialistas akcentuoja, kad šie įgūdžiai yra įgyjami ir jokiu būdu ne įgimti. 

 

„Tobulas skaitmeninės rinkodaros specialistas turi greitai orientuotis skaičiuose, kuriuos gauna kompanija, gebėti valdyti mokamą rinkodaros srautą. Ne ką mažiau svarbu yra gebėti kurti ir strateguoti turinį, žinoti, kas svarbu, kalbant apie paieškos sistemų optimizavimą (SEO)“, – vardija pranešėjas.

 

Anot jo, visi „kietieji“ įgūdžiai gali būti bent jau dviejų lygmenų. Šie lygmenys lemia specialisto kvalifikaciją. Pavyzdžiui, duomenų analitikos įgūdžiai, kurie yra būtini skaitmeninės rinkodaros guru, pirmajame lygmenyje būtų visiškai baziniai.

 

„Tai gebėjimas iš turimų duomenų vertinti, kodėl vienai bendrovei pavyko, o kitai ne, grupuoti ir vizualizuoti aiškiais grafikais ar kitu formatu turimus duomenis. Šito dar daug kas nemoka, bet reikia atsižvelgti, kad vadovai, kuriems duomenis turime pristatyti, dažniausiai neturi laiko, todėl skaitmeninės rinkodaros specialistas privalo gebėti informaciją pateikti greitai ir aiškiai. Taip pat svarbu gebėti analizuoti skirtingų skaitmeninės rinkodaros kanalų efektyvumą, identifikuoti srautą. Esmė yra ne skaičiai, o specialisto komentarai ir įžvalgos“, – atkreipia dėmesį pranešėjas. 

 

Kas tuomet lieka antrajame duomenų analitikos lygmenyje? M. Leknickas akcentuoja, kad tai jau kur kas gilesnių įžvalgų poreikis. Antrą lygmenį pasiekęs specialistas turėtų ne vien atlikti apžvalgas, bet ir gebėti atrasti priežasties ir pasekmės ryšius.

 

„Toks specialistas turi rinkodarą matyti kaip komponentą dideliame paveiksle. Būtini giluminiai „Google Analytics“ įgūdžiai, skirtingų medijų, rinkų ir vartotojų tyrimų metodai. Dažnai kompanijų problema ta, kad rinkodaros specialistai negeba paaiškinti, kodėl investuoti reikėtų būtent į tam tikrus dalykus. Dėl įgūdžių stokos susiduriame su neprotingų investicijų problema“, – įsitikinęs pranešėjas.

 

Visą straipsnį skaitykite „BZN Start“