<

Naujienos

 

Sukūrė Lietuvos pristatymo strategiją: naujas šūkis, naujas pozicionavimas

Data: 2020 m. rugsėjo 09 d.

Jungtinė agentūrų komanda parengė Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją. Valstybei svarbios sritys ir vertybės susietos į bendrą pozicionavimą su šūkiu „Open for Co-creation“ („Atviri kurti kartu“), kurį vienijantis principas grindžiamas atvirumu, bendradarbiavimu ir veržlumu.

 

Kaip teigia strategijos kūrėjai, ateinantį dešimtmetį Lietuva, prisistatydama užsienyje turėtų išryškinti savo pasiekimus ekonomikos, kultūros, valdymo ir talentų pritraukimo srityse.

 

Išgrynintos ir keturios Lietuvos visuomenės vertybės: laisvė kurti, tobulėjimas, veržlumas ir ryšys su gamta.

 

„Mažas šalies žinomumas užsienyje, iš to kylantys stereotipai ir neigiami vertinimai trukdo mūsų šaliai pasiekti užsibrėžtus tikslus. Nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo laikų veikėme be Lietuvos pristatymo užsienyje strategijos. Trūko Lietuvos pristatymą vienijančios temos, aiškaus plano, kokiose šalyse užsienyje turime telkti savo išteklius. Dabar turime išgrynintas valstybės sritis, komunikacijos gaires, kaip kalbėti apie Lietuvą užsienyje, sudarytas tikslinių šalių užsienyje sąrašas, parengtas 10 m. strategijos įgyvendinimo ir 3 m. taktinis veiksmų planas. Laikas pasauliui pristatyti modernios Lietuvos veiklą“, – pažymi Lukas Savickas, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas.

 

Jungtinis projektas

 

Strategiją Vyriausybės kanceliarijos užsakymu parengė jungtinė ūkio subjektų grupė – kūrybinės agentūros UAB „New Agency“ („New!“), UAB „Synthesis Consulting Group“, ryšių su visuomene „Blue Oceans PR“ ir skaitmeninė agentūra „SuperYou“. Prie strategijos taip pat dirbo vienas garsiausių prekės ženklų metodologijos, reitingų sudarytojas Simonas Anholtas, Estijos rinkodaros ekspertė Eva Kristiina Ponomarjov.

 

Strategijos įgyvendinimą koordinuos Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupė. Artimiausiu metu planuojama skelbti vizualinio identiteto konkursą.

 

Pažymima, kad į strategijos rengimą buvo įtrauktos šalies institucijos, aktyviausiai vykdančios šalies pristatymo veiklas užsienyje: Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Kultūros ministerija, VšĮ „Versli Lietuva“, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, Lietuvos kultūros institutas, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“.

 

Demonstruos atvirumą

 

„Įprastai pasaulio šalys savo komunikacijoje demonstruoja egocentriškumą – komunikuoja iš savo perspektyvos. Pasirinkę „Open for Co-creation“ pozicionavimą, siekiame išsiskirti kalbėdami apie tai, ką galime su pasauliu sukurti kartu – būdami atviri, veržlūs ir bendradarbiaujantys. Norime, kad mūsų prisistatymas būtų ne savitikslė pagyra, bet atneštų pamatuojamą naudą pritraukiant į Lietuvą daugiau investicijų, turistų, talentų ir prisidėtų didinant eksporto apimtį“, – taip su naująja strategija siejamus lūkesčius apibūdina Gediminas Užkuraitis, „Synthesis Consulting Group“ vyriausiasis strategas.

 

Šių metų rugsėjo pradžioje naujoji strategija buvo pristatyta šalies institucijoms, Pasaulio lietuvių bendruomenei, tinklo „Global Lithuanian Leaders“, Lietuvos komunikacijos asociacijų nariams.

 

Šiandien įvaizdžio strategija pristatoma neformaliame ministrų pasitarime.


Plačiau skaitykite čia.