Naujienos

 

Turinio taisyklės skirtinguose komunikacijos kanaluose

Data: 2019 m. kovo 01 d.

LiMA organizuoti mokymai, atskleidę skirtingų kanalų turinio taisykles, sukvietė norinčius išmokti įtraukiančio rašymo paslapčių. Čia jomis dalijosi keturi savo sričių praktikai: Agentūros “Cocos” vadovas Mantvydas Leknickas, “Mailerlite” rinkodaros vadovė Ilma Nausėdaitė, vyriausioji žurnalo “Lamų slėnis” redaktorė Algė Ramanauskienė bei “DDB Vilnius” kūrybos vadovas Arnas Aukštikalnis.

 

“Tekstas neretai tampa pamirštas komunikacijos projektuose”,- sako M. Leknickas, pabrėždamas, jog tai išties didelė komunikacijos klaida.

 

Trumpai ir greitai

 

Anot jo, socialiniuose tinkluose tekstas tekstų vartojimas yra itin greitas. Tekstai, neužsilieka ilgai, o vartotojai yra tiesiog informacijos valgytojai.

 

“Jeigu kūrybininkai dirba savaitę, mėnesį ar ilgiau, tai dirbantys su tekstais socialiniuose tinkluose yra spaudžiami nuolat ir būtina tekstą paskelbti čia ir dabar. Darbas su tekstais yra labai skirtingas skirtinguose socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui Facebook tekstas, kuo trumpesnis - tuo geriau. Jeigu tai viršija 80 simbolių, tai jau erzina vartotoją, o tuo tarpu Instagram apskritai viską pasakome tik keliais žodžiais. Jeigu norite įdomų LinkedIn turinį sukurti tinkamai, tuomet istorija dar kitokia. Čia nederėtų savo įrašų užbaigti klausimais, nes jūs jau esate ekspertas ir skelbiate ekspertinį turinį, be klausimų. Šiame socialiniame tinkle - kuo ilgesnis tekstas, tuo yra geriau”,- atskleidžia M. Leknickas.

 

Pasikeitęs požiūris

 

“Septynis kartus brangiau parduoti naujam klientui, negu jau esamam, o 77 procentai žmonių pasitiki rekomendacijomis. Šie skaičiai daro įtaką įmonių požiūriui į marketingą. Vis daugiau investuoja į esamų klientų išlaikymą ir galimybę gauti teigiamas rekomendacijas”,- sako I. Nausėdaitė.

 

Greta to, pranešėja pastebi, jog bet koks vartotoją erzinantis, naudos nesuteikiantis turinys šiais laikais jau yra vertinamas kaip “spam’as”, todėl ima keistis paties marketingo tikslai.

 

“Jeigu anksčiau įmonės marketingą vertinadvo kaip kanalą, įsigydavo vartotojų sąrašus ir siųsdavo naujienlaiškius visai Lietuvai, tai šiuo metu viskas yra kitaip. Elektroninio pašto marketingas šiais laikais yra geriausias įrankis bendrauti su esamais klientais. Lygiai taip pat pasikeitė ir pačių laiškų suvokimas. Jeigu seniau į laišką keldavome informacinę skaidrę, tai dabar turime pasistengti dėl įdomaus turinio”,- pasakoja I. Nausėdaitė.

Pranešėja pastebi, jog vartotojo dėmesys yra ženkliai sutrumpėjęs, tačiau jį vis dar galima sutelkti, jeigu pateikiamas turinys yra įdomus, aktualus ir sukuriantis vertę vartotojui. Tuomet jie pasiryžę skaityti ir labai ilgus laiškus.

 

Kurkite geras istorijas

 

A. Ramanauskienė pačioje pradžioje savo pranešimo pabrėžia, jog jokiu būdu negalima nuvertinti kokybiško turinio ir pritardama ankstesniems pranešėjams teigia, jog nuostata, esą žmonės nebeturi laiko ir noro skaityti yra klaidinga, mat pateikus įdomų turinį tiek laiko, tiek noro visada atsiranda.

 

“Istoriją turi kiekvienas tiek žmogus, tiek daiktas, tad reikia tiesiog rasti laiko “pasikuisti” po kiekvieno jų istoriją. Kuomet rašote bet kokį tekstą, siūlau įsivaizduoti, jog tai bus paskutinis tekstas jūsų gyvenime - kūryba tada įsijungia akimirksniu, nes palikti po savęs norisi meno kūrinį, o ne beprasmybę”,- sako A. Ramanauskienė.

 

Tuo tarpu A. Aukštikalnis pastebi, jog vartotojas jau supranta marketingo taktikas, todėl geras kelias yra būti kūrybiškam bei visiškai nuoširdžiam.

 

“Kartais būna reklama, kuri be galo nuoširdi ir ji tiesiog nukautuoja. Taip pat reiškminga ir naudinga išnaudoti kontekstą. Tai dažniausiai vyksta socialiniuose tinkluose, nes ten skubėti yra paprasčiau, tačiau jeigu kažkas vyksta svarbaus ir jeigu spėjate pastatyti lauko reklamą, išleisti vizualą žurnale ar laikraštyje, susijusią su šiuo įvykiu - užkariausite visą internetą”,- teigia A. Aukštikalnis, pridurdamas, jog tokiu turiniu vartotojai dalijasi noriai, tačiau būtina taikliai pataikyti į vyraujantį kontekstą.

 

Parengė LiMA media partneriai bznstart