Naujienos

 

Komunikavimo pamokos krizių akivaizdoje

Data: 2020 m. kovo 31 d.

Koronaviruso pandemija ir žmonėms, ir verslams tapo vienu rimčiausių išbandymų, todėl laiku pateikiama ir greita komunikacija yra vienas svarbiausių aspektų šiandieninėje situacijoje.


KTU Duomenų analizės ir archyvavimo centro vadovė Audronė Telešienė 
pažymi, kad vien tik dažno publikavimo ir informavimo apie krizę neužtenka, reikia aiškiai įvardinti konkrečius veiksmus, kurių turėtų imtis skaitytojai/žiūrovai/klausytojai.

 

„Svarbu komunikuoti duomenis, ekspertų nuomones, diskusijas, stengiantis rasti kuo skirtingesnių perspektyvų. Šiandien komunikacinių pranešimų apie COVID-19 dažnis Lietuvos žiniasklaidoje yra labai aukštas. Praktiškai yra pasiektas dėmesio nuovargio momentas. Nors reguliarų ir dažną komunikavimą palaikyti būtina, reiktų naujienų srautą paįvairinti kitų temų pranešimais, kad dėmesio nuovargis nepavirstų abejingumu“, – išplatintame pranešime pažymi A. Telešienė.

 

Pasak jos, dabar Lietuvos žiniasklaidoje stebime medikų, visuomenės sveikatos specialistų, ekonomistų, politikų, psichologų, edukologų vertinimus.„Tai nėra platus ratas. Svarbu įtraukti ir kitų „veikimo ekspertų“, pavyzdžiui parduotuvių darbuotojų, policininkų, muitininkų, socialinių darbuotojų ir kt. Prasmingai diskusijas praturtintų sociologų, filosofų, duomenų analitikų, technologijų vystytojų, politologų ir kt. analitiniai straipsniai“, – įsitikinusi A. Telešienė.

 

Dar didesnio greičio

 

Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto „Fastforward“ mokymų programų verslui ir lyderiams vadovė, antrina, kad šiuo metu neapibrėžtumą jaučia visi. „Vieni jį priima kaip iššūkį ir juda į priekį dar didesniu greičiu. Kiti laukia, stebi aplinką ir ruošiasi sprendimus priimti ateityje – kuomet situacija taps aiškesnė. Tačiau krizės metu reikia elgtis priešingai ir užuot užsidarius stengtis visais būdais stiprinti ryšį su klientais, tiekėjais ir bendruomene“, – pataria L. Ramonienė.

 

ISM lektorė pažymi, kad dera kalbėti apie tai, kaip laikosi jūsų verslas, kokiais būdais ketinate teikti paslaugas klientams, kokie pagrindiniai pokyčiai jūsų veikloje, koks planas, kaip jaučiasi jūsų darbuotojai, kaip jūs įsipareigojate savo klientams, partneriams, tiekėjams, darbuotojams ir t.t.

 

Dvylika rekomendacijų

 

Reaguodama į neeilinę situaciją, komunikacijos specialistus visame pasaulyje vienijanti organizacija „Global Alliance for Public Relations and Communication Management“ parengė ir išplatino 12 atsakingos komunikacijos pandemijos akivaizdoje rekomendacijų.


12-os atsakingos komunikacijos principais dalinas „Verslo žinios“