Naujienos

 

LiMA CMO SUMMIT'20 – sprendimai marketingo vadovams, kaip pasiruošti naujai realybei

Data: 2020 m. birželio 08 d.

Birželio 3 d. jau trečią kartą vyko konferencija LiMA CMO SUMMIT'20. Šiais metais konferencijoje daugiausia dėmesio buvo skiriama sprendimams, kaip marketingo vadovams ir verslui sėkmingai prisitaikyti šiandieninėje neapibrėžtoje situacijoje ir judėti į priekį. Konferencijoje savo žiniomis dalijosi daugiau nei 20 Lietuvos bei užsienio ekspertų ir praktikų. Renginyje dalyvavo rekordinis dalyvių skaičius – daugiau nei 400 marketingo vadovų, marketingo projektų vadovų ar organizacijų vadovų.

 

Konferenciją atidarė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius marketingo vadovams linkėdamas ryžto sakyti tiesą, drąsos, kūrybiškumo bei vertinti savo komandą.

 

Pasiruošimas naujai realybei

 

Diskusijoje apie pasiruošimą naujai realybei visi dalyviai sutarė, kad nauja realybė nėra tokia nauja, o tiesiog greičiau ir stipriau pasirodžiusios tendencijos, kurios jau keletą metų iš lėto žengė į rinkas. „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas makro lygmenyje pastebėjo, kad pasaulis po truputį persiskirsto į regioninius burbulus ir vartotojai vis daugiau dėmesio skiria savo šalies produkcijai, „BIOK laboratorija“ vadovė Romualda Stragienė išskyrė kiek taupesnį vartotojų vartojimą ir atsiradusią sveikatos ir saugumo svarbą, o  „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis išskyrė darbo iš namų tendenciją ir prognozavo greitą perėjimą iš krizės į įprastą vartojimą dėl į rinką vis daugiau įliejamų pinigų. „Synthesis Consulting Group“ partneris ir strategas Andrius Grigorjevas pastebi, kad šiuo metu marketingo vadovams yra svarbu išskirti marketingo biudžeto dalį, kurią galėtų naudoti ne tik vartojimo skatinimo komunikacijai, bet ir pridėtinės vertės kūrimui. 

 

„Euromonitor International“ Ekonomikos ir vartotojų analizės padalinio vadovė Indrė Čėsnienė išskyrė TOP 10 vartotojų tendencijų, tarp kurių paminėjo multifunkcinių namų, dirbtinio intelekto įtraukimą į sprendimų priėmimą, psichinės gerovės tenkinimo, paramos vietiniams verslams, privačios personalizacijos, ekologinės, tvarumo svarbos ir kitas tendencijas. 

 

Apie tvarų verslą savo mintimis tiesiogiai iš Šveicarijos dalinosi „Baltic Sandbox“ partneris Dr. Raffi Chammassian, teigdamas, kad į socialinę atsakomybę orientuotos įmonės lenkia likusias organizacijas, nes pasiekia dvigubą rezultatą - gauna didesnę finansinę grąžą bei daro tiesioginį ir teigiamą poveikį visuomenei ir aplinkai.

 

Galvojant apie neapibrėžtą ateitį „Skills Lab“ gydytojas psichoterapeutas, konsultantas Dainius Jakučionis savo pranešime patarė neužmiršti trijų būdų, kaip įveikti neužtikrintumą - aiškiai įvardinti, ko bijoma ir ką galima dėl to padaryti, išbūti su emocija bei persvarstyti savo lūkesčius.

 

Tiesos svarba 

 

Konferencijoje plėtota tiesos, pasitikėjimo ir reputacijos tema. Ekonomistė ir politikė Ingrida Šimonyte teigė, kad a-priori nepasitikėjimas gali išnykti tik kalbantis iš lygios partnerystės perspektyvos. Marketingo vadovams ji priminė nepamiršti vertybių – „Dažnai žinome, kad reikia plakato ar klipo, bet užmirštame turinį už kurį stovime“. 

 

Tiesos temą tęsė „Seb“ banko marketingo vadovas Liudas Rimkus, primindamas citatą, jog tiesa yra vienintelis pagrindas po kojomis, ant kurio stovint galima jaustis gerai. Jis taip pat pabrėžė ir paties produkto svarbą – „Marketingo žmonės dažnai balansuoja tarp tiesos ir geros istorijos. Iš mūsų tikimasi, kad gražiai įpakuosime saldainį, bet ar tikrai skiriame pakankamai dėmesio, kad jis būtų skanus?“. 

 

Pokalbio su žurnalistėmis Indre Makaraityte ir Birute Davidonyte metu buvo kalbama, kad visų pirma reikia pradėti nuo sąžiningo elgesio, nes tada komunikacija bus lengvesnė ir skaidresnė ir nebus komunikacinių krizių. 

 

Ateities CMO ir jų kompetencijos

 

„Synthesis Consulting Group“ partneris ir strategas Rene Fischer siūlė į vartotojus žiūrėti ne kaip į taikinius ar rezultatus, o į idėjų ir inovacijų šaltinį. Pranešėjas taip pat kalbėjo apie kolektyvo bendradarbiavimo ir žinių dalinimosi tarp skyrių svarbą. 

 

Rene Fischer mintis papildė „Ignitis“ direktorius ir Valdybos pirmininkas Darius Montvila, kuris savo pranešime pabrėžė CMO kaip derybininko vaidmenį organizacijoje ir skatino CMO mokėti panaudoti savo derybų įgūdžius tiek pokalbiuose įmonės viduje, tiek išorėje. 

Apie CMO rolę kalbėjo ir „Tesonet“ marketingo vadovė Toma Sabaliauskienė, vadovaujanti daugiau nei 250 marketingo specialistų skyriui. Ji dalinosi komandos valdymo patirtimi bei priminė, jog geras vadovas – tas kuris pasiekia rezultatus su laimingais ir motyvuotais darbuotojais.

 

O „ISM Executive School“ Vadovų magistrantūros Strateginės rinkodaros ir Tarptautinio verslo modulių vadovė Kristina Maikštėnienė teigė, kad vertingiausi marketingo vadovai yra savo pozicijos dizaineriai, kurie geba sinchronizuoti savo mąstymą su vadovo, o kartais gali net mąstyti už jį keletu žingsnių į priekį.

 

Konferenciją užbaigė diskusija apie ateities CMO, kurios metu „Lietuvos draudimas“ strategijos, klientų ir marketingo direktorė ir Valdybos narė Aurelija Kazlauskienė teigė, jog ateities marketingo vadovas organizacijas praturtins savo bendradarbiavimo mąstysena, analitiniu įžvalgumu, verslininkiškumo instinktais ir inovacijų kūrimu bei valdymu organizacijoje, o „Volfas Engelman“ marketingo vadovas Mantas Matukaitis matydamas marketingą kaip kuriančią vertę sritį tikėjo, kad marketingas išliks empatiška funkcija, kur žmogus yra svarbiausias. „LIDL Lietuva“ marketingo departamento vadovė Elena Šilovaitė pridūrė, kad marketingo vadovui tiek dabar, tiek ateityje svarbu bus projektų valdymo ir vadybos kompetencija. „ISM Executive School“ vadovų magistrantūros Strateginės rinkodaros ir Tarptautinio verslo modulių vadovė Kristina Maikštėnienė pabrėžė, kad CMO reikės prisiimti atsakomybę už verslo rezultatus, išmanyti verslo modelių transformacijos procesus ir ugdyti platformų ir ekosistemų modelių mąstymą kaip strateginę kompetenciją. Diskusijos dalyviai visiems marketingo vadovams linkėjo neprarasti įkvėpimo, energijos ir būti garsiu balsu organizacijoje, paremtu faktais iš įžvalgomis.

 

Konferenciją LiMA CMO SUMMIT vainikavo Apdovanojimų vakaras apie kurį galite plačiau paskaityti čia.